7 januari 2016 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 7 januari 2016 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

7 januari 2016

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

07 Januari 2016 | Nederland, Eindhoven

Waren we gisteren later begonnen maar kwamen we snel op gang, begonnen we vandaag op tijd maar kwamen we later op gang.

Joris zou ons met de tuc tuc halen omdat we teveel materialen zouden hebben on mee te nemen. De 8 tafelbladen van Bert gingen mee, een verlengkabel op haspel, boormachine en een zaag.

Bert kwam bij ons huis en we besloten om boven de 8 tafelpoten met de zaagmachine vast op maat te zagen. Dat zou al heel veel moeilijk zaag werk schelen. De verlengkabel op haspel veruilde we voor een zeer kortere versie en zo werd onze bagage een heel stuk minder.
We belde Joris voor een klein overleg.

Hij vertelde ons dat hij al vanaf 7 uur in de ochtend bezig was om het hout te laten splitsen. We vertelde hem neem maar even een break want je hoeft ons niet op te halen. Deze break was zeer welcome voor hem. Joris wil zo graag zoveel doen.
Aangekomen bij de shop begon Marcel met het sorteren van het hout voor de tafels, alle planken en latjes werden zorgvuldig gesorteerd en klaargelegd.

Joris werd op pad gestuurd om 8 pluggen te gaan halen, waarvan de volgende planken linksboven in de hoek werden gemaakt. Het was een mooi geheel, die zijde was nu klaar.

Hierna werd er gepuzzeld met een lat bovenin op de rechtermuur, deze kan Joris gebruiken om dingen aan op te hangen. Simpel maar zeer effectief.
Hierna kwam de grote puzzel van de 2 tafels. Eerst moesten 5 kleine plankjes met elkaar verbonden worden on een tafelbladen te vormen. Joris bevestigde alle latjes aan elkaar.

Hierna werden de pootjes eronder bevestigd. Wat weer veel meetwerk was. De tafel zou hiermee nog niet stabiel genoeg zijn, er was nog voldoende hout om alle 4 de poten met elkaar te verbinden.
Bert kwam langs en dat was een leuke verassing. Er werd samen met Bert weer veel gemeten, gezaagd en geschroefd met als resultaat 2 hele mooie Afrikaans handgemaakte tafels. Van Bert hadden we nog beugels gekregen die we bij de eindlatjes goed konden gebruiken.

Nu gingen we nog denken over een stok die Joris heel graag wilde hebben ergens in de shop met spijkers erin waar je iets aan op kan hangen. Samen met Bert vonden we een mooie plek.
Het enige wat we nu nog graag willen doen als afwerking is een stuk ijzerwerk tegen de rechtermuur waarop ze in Kenia schoenen aan bevestigen. Joris gaat zelf dezer dagen Hiervoor op pad en dan kunnen we daarmee nog helpen, ook gaan we kijken wat de kosten van een spiegel zijn.

Joris heeft het plan om achter in de shop eventueel pasfoto's te gaan maken, aangezien er geen shop in de buurt is die dat aanbied. Joris heeft genoeg plannen in zijn hoofd. Nu kan hij aan de slag en lekker bezig zijn.