6 januari 2016 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 6 januari 2016 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

6 januari 2016

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

07 Januari 2016 | Nederland, Eindhoven

Na een dagje voor onszelf die we doorbrachten met sporten, lezen, boodschappen doen op de motorbike, gingen we gisteren weer flink aan de slag in de shop van Joris.

Door een miscomunicatie veroorzaakt door een niet verzonden sms begonnen we een aantal uren later dan gepland.
We gingen op pad met geleend gereedschap van Bert, een zaag, boormachine, verlengkabel. Alles dragen tot de grote weg en dan zo snel mogelijk de tuc tuc nemen. Die hadden we gelukkig meteen.
Joris stuurde we op pad om pluggen te halen en wat gereedschap uit zijn kist.

Hierna gingen ze meteen goed aan de slag, en de 1e palen stonden er zo in. Het is even behelpen om erachter te komen dat onze universele stekker het niet deed doordat het een zekering miste aan de achterzijde. Het was Joris die Marcel hier op wees. De zekering werd opgelost door Marcel, hij deed hiervoor in de plaats een spijker erin.
Ze zijn een goed team samen. De samenwerking is mooi om te zien . Het is een beetje behelpen met de zaag die een beetje bot en veroest en niet so gemakkelijk door het hout glijd. Het kost flink wat kracht.
Terwijl we bezig waren kwamen er vele ideen naar boven, en een aantal konden we nog uitvoeren.

Achterin de shop zijn de palen gemaakt om hangende kleding te laten zien. Dit was een mooi idee uitbedacht door Marcel, Joris en Bert. Aan de linkerkant had Joris zelf al wat legplanken opgehangen. Deze hebben we uitgebreid. Hiervoor moesten we de boormachine gebruiken. Hoe Joris dat zelf heeft gedaan zonder boormachine vereist groot respect. Meerdere ideen werden uitgedacht., zoals om rechts een tafel te maken zelfs 2 op elkaar die verplaatsbaar zijn om hier eventueel de schoenen of andere liggend materiaal te presenteren.

Joris en Marcel gingen op pad om tafelbladen te bestellen zodat ze morgen verder kunnen gaan. Het gewone hout is niet duur maar deze tafelbladen zouden 10 euro per stuk gaan kosten, veel te kostbaar. Joris heeft resthout liggen en deze worden door Joris weggebracht om op lengte te worden gezaagd. Joris had ook het idee om de balken eenmaal doormidden te zagen dan kunnen we hier twee tafelbladen uit halen en zijn ze niet zo dik . In overleg blijkt dit wel ietsjes meer werk te zijn maar veel minder duur en we gebruiken hout dat Joris al heeft.
De poten van de tafel worden gemaakt van balken die we van Bert hebben gekregen en al hier in het huis staan.
Ik zou ook heel graag nog 2 extra planken willen tegen de linkerkant om het op te vullen. Planken hebben we en als we toch bezig zijn liever meteen goed en mooi afmaken.

Ik bleef ook de hele tijd bij de shop en kreeg bezoek van de buurmeisjes. Ze hielden me goed bezig. Het is fijn om deel uit te maken van de gemeenschap van alle mensen die een winkeltje om ons heen hebben.