6 dec 2021 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 6 dec 2021 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

6 dec 2021

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

07 December 2021 | Nederland, Eindhoven

6 dec 2021
Vanmorgen heeft marcel ons ontbijd buiten gezet en ging binnen iets pakken. Ik liep naar buiten en zag nog net een aap 2 boterhammen stelen. Haha de dief lekker op het dak smullen samen met een kleintje.

Hierna hebben we in de ochtend nog een poos samen met onze buurvrouw thee gedronken en gesproken over het leven , de zorgzaamheid voor de aarde en nog meer mooie zaken mbt leven, genieten en local zijn. Geen materialisme maar herineringen maken. Do good and good become to you.

In de middag zijn we met sabrina naar de markt gegaan en heeft ze voor ons lunch gemaakt met bananen. Daarna hebben we nog een stuk gewandeld over de beach.

Ik heb vandaag ook contact gehad met Josphat en ik had een ingeving om voor hem in overleg een gasfles te kopen. Josphat zou overleggen met Nancy de house owner ( a man buys a house and a woman ownes the house )woorden van Josphat. In overleg is besloten om dit niet te doen , maar Nancy zou wel heel graag nieuwe borden en bekers wensen. (Nancy is zijn vrouw waarmee Josphat al vele jaren getrouwd is )
Ook vroeg ik aan Josphat waar ik zijn gezin nog meer mee kon helpen.

2 nieuwe matrassen voor de jongens vroeg hij. Deze gaan we het weekend kopen in Mazeras. Het is fijn om ze te helpen waar nodig is. Joris legde me uit dat de mensen die in de bush wonen niet op gas koken maar altijd op de kooltjes. Het is ook moeilijker om de gasflessen na te vullen als ze leeg zijn. Het is goed om dit te weten en altijd fijn als Joris de dingen voor ons uitlegd. Koken op gas is meer voor de mensen die in de grotere plaatsen wonen.

Later in de middag zijn we naar Joris gegaan en daar gingen ze octopus klaar maken. Iets wat ik had gevraagd om te mogen eten. Iets wat ik thuis nooit eet. Aisha en Joris kunnen beide ontzettend goed koken. Octopus gekookt in een saus en gefrituurd. Een extra sausje erbij met cocos en lime en cocos rijst. Dat wordt morgen weer genieten van de left overs

We hadden in de supermarkt nog een paar appels gekocht voor Sandro. Deze zijn wat duurder in kenia waardoor hij ze bijna niet eet. Hij genoot zichtbaar van deze heerlijke vruchten. En ik kreeg zijn huiswerk en agenda te zien van school.
Gezelligheid kent geen tijd en al snel was het laat en deze keer gingen we op de motorbike terug naar ons verblijf. Op naar morgen weer een mooie nieuwe dag, en dat wens ik jullie alle ook toe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 95828

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: