7 dec 2021 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 7 dec 2021 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

7 dec 2021

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

08 December 2021 | Nederland, Eindhoven

7 dec
De dag was gestart met een flinke regenbui in de ochtend. Goed voor de natuur om af te koelen. Het was snel over en de dag begon over te gaan in weer met zonnestralen en warmte

Verder was het vandaag was een dagje van relaxen , beetje wandelen in de zon, drankje doen en naar de zee kijken.
Ook deze dagen moeten er kunnen zijn. Niets moet en alles kan.

We liepen bij Congo River. We kregen een boottocht aangeboden over de rivier. Tegenwoordig weet ik hoe ik zeer vriendelijk en toch begripvol kan vertellen dat ik hiervan geen gebruik wens te maken. Toch is het triest om te zien hoe vele moeten proberen te overleven zonder het toerisme.

Joris verteld altijd eerlijk over de prijzen die ons aangeboden worden. Is het een eerlijke prijs of niet. Het is voor ons fijn om zoveel dingen eerlijk te delen. We hebben altijd beseft dat dit voor ons belangrijk is en we dit anders nooit zouden kunnen volhouden zonder zijn eerlijkheid, en duidelijkheid. En alles uitleggen over het Keniaanse leven.

Ik zag een touriste lopen met een keniaanse man. Ik kreeg een ingeving. Wat als we mensen zouden kennen die graag een keer naar Kenia zouden willen gaan en hierbij wat locale hulp zouden wensen. Vrienden of vrienden van vrienden. Joris zou jij dan bereid zijn om deze mensen te begeleiden , hun eerlijk over het leven in kenia te willen vertellen. Local places willen bezoeken en namens hun te willen onderhandelen.

Deze vraag stelde ik hem en hij antwoordde. Ja tuurlijk Bianca dat zou ik met alle plezier willen doen. Ik kan me geen eerlijker en correcter persoon voorstellen dan deze gids Joris. In de 9 jaar dat we nu met elkaar omgaan hebben we elkaar goed leren kennen. Ook binnen deze vriendschap hebben we moeten aftasten en elkaars cultuur leren respecteren. Jezelf kunnen zijn binnen deze vriendschap is het belangrijkste wat er is. En ja we zijn verschillend, we leven verschillend. Toch is er nooit het respect verloren en daar zijn we ontzettend trots op.

En zo ontstaan onze ideeën , plannen om vooruitgang te boeken. Waarom alles voor onszelf houden als we het kunnen delen.
Mochten jullie dus iemand weten die graag een keer Kenia zou willen bezoeken maar het een beetje spannend vind. Neem vooral contact met me op en we kunnen kijken waarbij ik en Joris kunnen helpen.

We hebben een lange tijd in de schaduw gezeten. Het was een warme dag vandaag. Thuis nog een spelletje skip-bo gedaan. Dit hebben we onze keniaanse vrienden jaren geleden al geleerd. Het conect samen een spelletje doen, leren en in Mazeras sluit er altijd weer eentje aan om mee te doen

We zijn tegen 18 uur richting Aisha gegaan en Marcel zou zijn chicken pilau krijgen voor diner. De geurige kruiden kwamen ons buiten al tegemoet en het eten was overheerlijk. Koken doen ze met zoveel liefde voor ons en nemen daar uitgebreid de tijd voor. Een tomaat wordt grondig gewassen , gesneden en nog een keer gewassen. Eten in overvloed en ze genieten ervan om dit te doen voor ons. Er was genoeg eten gemaakt en we hebben weer wat meegekregen voor morgenochtend om mee te ontbijten.
Geven en ontvangen in balans

We hebben een paar foto's gemaakt van de koffers die bij Joris staan. Ieder jaar vertrekken we met 4 koffers en nemen er 1 mee terug naar Nederland.
De andere 3 krijgen een goed onderkomen bij wie dan ook.
Joris vertelde in de koffers sorteren ze de gordijnen die hangen. Een andere koffer het beddengoed. En zo heeft iedere koffer een functie.

Dit jaar gaat er 1 koffer naar Sabrina en 2 nemen we mee naar Mazeras voor Samuel. Deze heeft nog helemaal geen koffers.
Mochten jullie nog koffers over hebben en weg willen doen. Neem dan even contact met mij op. Wij kunnen ze meenemen naar Kenia.
Dank je wel

  • 08 December 2021 - 13:49

    Henny Romijn:

    Hallo Bianca en Marcel,
    Dat was weer een hartverwarmend stuk verslag, dank hiervoor. Ik heb een Samsonite koffer die ik alleen gebruik om dingen in op te bergen (net zoals de Kenianen dat doen). Ik gebruik hem niet meer om mee te reizen omdat hij geen wieltjes heeft. Dat is de enige reden want verder is hij 100% functioneel, heel stevig, en hij kan op slot. Dit lijkt me een perfecte kandidaat voor jullie "kofferproject" :-) Ik zal hem naar de Leenhofstraat brengen als je weer terug bent Bianca. Groeten van Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 95781

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: