13 Jan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 13 Jan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

13 Jan

Door: marcel en bianca

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

14 Januari 2023 | Nederland, Eindhoven

13 Jan

iedereen is hier begonnen met een heerlijke opfrisbeurt. Onze douchekop werkte dus even heerlijk de haren gewassen. Een mengkraan is niet nodig, het water uit de kraan is lekker fris [e-1f600]. De haren van Vicky en Simon werden buiten gewassen en Joris sprong buiten onder de douche.

Daarna kregen we een heerlijk ontbijd met casave en potatoes, mandazi , fruit en chai latte.

De chai latte is zo lekker daar mag je me zeker voor wakker maken. Het was erg veel en we deelde het met Joris en hij sloot aan bij het ontbijd.

Afruimenen tijd voor een shuffle dansje wat gefilmd werd door Marcel. Simon en een vriend sloten aan. Wat een plezier.

Marcel deed wat schoolwerk samen met Vickyen ik maakte een video van het huisje binnen en buitenom.

Helaas kan ik de video's pas delen in Ukunda. Ik mag van geluk spreken dat ik vanmorgen 2 berichtjes op de website " waarbenjij.nu " heb kunnen plaatsen.

Tijdens het maken van de video zag ik Janet haar kamer. Erg basic. Er schoot me iets te binnen. Gisteren een bedrag aan Samuel gegeven en vandaag zou ik heel graag hetzelfde bedrag aan Janet willen schenken om het huis voor haar meer eigen te maken.

Direct overlegd met Joris en hij vond het een heel mooi idee. Wel gesproken over de uitgave hiervan. Hij vertelde dat er misschien andere dingen zijn die voor Janet meer prioriteit hebben.

Dat is helemaal goed.

Het bedrag is overgemaakt en ik zal met Janet praten wat in haar opgekomen is om het aan te besteden.

Joris is nu naar een uitvaart van een familie lid van de buren. Het zorgen voor elkaar is hier heel mooi aanwezig.

Ik heb de skip-bo tevoorschijn gehaald en samen met Simon , Emanuel en een vriend een aantal rondes gespeeld.

Vandaag was een dag was intensive gesprekken waar vanalles naar voren kwam. Van historische momenten , het veroveren van continenten, Black [e-38] White difference tot aan emotionele films ( escape from sobibor ) en eindigend met een wijse les voor mij.

Joris maakte zich zorgen om mij. Het zien en horen van de vele verhalen van de personen die mijn pad in kenia kruisen. Het mij vertellen dat ik niet direct hoef te handelen , geen beloftes maken, eerst nadenken, beschermen, brainstormen met Joris. Eerlijke gesprekken gehad. This is life,we are jused to it. Sometimes its tuff but we have to deal with it. Dankbaar dat ik er ben maar dat het geen vanzelfsprekendheid is. Joris vertelde me "je bent nu op vakantie, ik wil graag dat je relaxed en je geen zorgen maakt of continue aan het denken bent aan andere " . Ja dan weet je dat deze persoon mij na 10 jaar goed is leren begrijpen. Dat we dit 10 jaar volhouden is deze reden. Een persoon die geen misbruik maakt van de situatie.

We hebben gesproken over zijn werk in het hotel en hoe hij gebruikt werd , ingezet werd met vele onbetaalde overuren. We op dat moment minder contact hadden en ik de controle en overleg miste mbt het project en mijn handelen. Joris voelde hetzelfde en zei indeed I felt quilty to. Daarom is het zo goed om hier nu te zijn.

Janet is bezig met een cursus vanuit the youth group. Ze is 34 en kan tot en met 40 jaar hierop een beroep doen. Ze gaat 4 mnd 5 dagen naar school. Ze heeft gekozen voor een beauty opleiding haren , nagels en make-up. Hierna kan ze proberen haar vaardigheden te upgraden in een salon en een kleine bijdrage ermee te verdienen. Zelfstandigheid is voor haar zeer belangrijk. Vanmiddag kwam er al een persoon om de haren te laten doen. Daarna wilde Janet mijn haren doen. Het verschil voelde ze. Onze westerse haren zijn heel zacht en die kun je niet zo bewerken als de Afrikaanse kapsels.

De stroom viel rond 19 uur uit. In kenia is het heel erg donker vanaf 18 uur. We hadden wat kaarsen meegenomen en die werden aangestoken. Tijdens het koken heb ik Joris bijgeschenen met de lamp op de telefoon en Marcel bij Janet. Vaak hebben we of water of elektra. Beide tegelijk is uitzonderlijk.

Morgen weer een dag met vele verhalen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 95807

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: