12 Jan avond - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 12 Jan avond - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

12 Jan avond

Door: marcel en bianca

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

13 Januari 2023 | Nederland, Eindhoven

12 Jan de avond

Bij het familie huis werd hard gewerkt aan de verhoging voor de watertank. Deze is nu klaar en kan uitharden. Simon was druk bezig om hierbij te helpen.

Alle kinderen hebben nog schoolvakantie tot en met eind dec. Dit was eerst de gehele maand dec maar door corona zijn de vakantie 's opgeschoven.

Mezelf gewassen / opgefrist met een teiltje water. De douche is niet werkzaam. Het opfrissen helpt al dat je jezelf weer een stuk beter voelt. Toch hielt ook hier het water op waardoor we nu een grote jerrycan met water hebben staan.

Een mooie foto van oma hangt in de woonkamer.

Gisteren ging ik na het eten een stukje wandelen met Joris en Simon en kwam langs het graf. Ze ligt vlakbij het huis. Het was niet mogelijk om haar een stukje verderop bij haar zoon te leggen. De grond was een keer opnieuw verdeeld en die is nu van een andere eigenaar. Deze wil niet meer graven op zijn grond hebben.

Samuel kwam langs en daar heb ik een fijn gesprek mee gehad. We hebben Samuel geholpen in de tijd met de verkiezingen met zijn kippenproject. Hij heeft met kerst / od en nieuw alle kippen heel goed kunnen verkopen. Hij legde me uit dat je goed moet nadenken wanneer je weer kippen opstart. Als je nu weer kippen gaat starten dan moet je overal zelf langs om ze proberen te verkopen dat is lastig omdat de koper vele keuzes heeft. Je krijgt dan een hele lage prijs. Met kerst verkoop je heel erg goed want dan is er juist te weinig aanbod.

Op dit moment werkt Samuel in een school. Hij heeft een vaste baan gekregen en verdient 90 euro per maand. Erg weinig maar wel een inkomen. Het werk is fysiek erg zwaar en gisteren deelde hij zijn plannen hoe verder te gaan in het leven.Met de youth group van Josphat verbouwd hij groeten. Dit loopt erg goed waardoor hij dit nu ook voor zichzelfwilt gaan doen. Hij heeft al okra en sukuma wiki.

Hij heeft al een watermeter gekregen van Joris en zelf wat kleine materialen gekocht.

De registratie en aansluiting heeft Samuel al berekent. Verder heeft hij een sprinkler nodig als er geen regen valt. Ongeveer kosten 150 euro.

Ben eigenlijk direct bij Joris gaan zitten om te overleggen want dit wil ik heel graag ondersteunen.

Samuel er later bijgehaald en vandaag lopen we naar zijn huisje toe. Ook gebouwd met een soort van lening,mogelijk door zijn vaste baan. Hierdoor is de ouderlijke grond veilig gesteld.

Later nog een gesprek gehad met Janet. Ze is heel open tegen ons. Zo veranderd nu ze bij de schoonfamilie weg is. Die hebben haar alles afgenomen. Haar eigen opgebouwde winkel leeggemaakt en alles spullen weggenomen.

Haar eigen gekocht geiten weggenomen.

Haar man werkend in Saoedi Arabië kwam 1x per jaar naar Kenia maar stuurde geld om een huis te bouwen. Dat deed ze. Ze woonde naast de familie.

Ze verloor haar baby en haar eigenwaarde. Ze vond de kracht en liefde om daar weg te gaan en terug naar haar eigen familie te komen.

Haar man is nu in Kenia en komt langs en belt haar. Wenst een meeting met haar en zijn familie. Janet is stil hierover tegen hem en dat maakt Joris ongerust en uite dat tegen mij.

Er kwam gisteren een mogelijkheid en samen met Janet ben ik buiten op het muurtje gaan zitten en hebben we fijn gesproken. Ze was heel open en ze gaat niet meer terug. De kracht en liefde die ze nu weer heeft gevonden versterken haar. Ons wetend achter haar te hebben geeft haar een intens liefdevol gevoel. Ze vertelde mijn hart is zo gebroken.

We hebben wel gevraagd om te proberen dat de vader de school blijft betalen van vicky en absoluut niet mag weten dat we haar helpen opbouwen. Hij is mede verantwoordelijk voor zijn dochter.

Wat is dit mooi om iedereen zo fysiek te zien en niet op de app. Deze gesprekken en gevoelens kun je alleen ervaren en hebben door er te zijn........