4 febr 2023 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 4 febr 2023 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

4 febr 2023

Door: marcel en bianca

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

04 Februari 2023 | Nederland, Eindhoven

4 feb 2023

Inmiddels zijn we alweer een weekje terug uit Kenia. Gewend aan de kou in Nederland waar de winter nog volop bezig is.In Kenia kennenze alleen het droge en het regen seizoen. De droge maandenzijn juli / augustus ,dec/ jan en febr. In de andere maanden valt er vaak veel regen ( regenseizoen )

Hierdoor reizen wij vaak in dec en jan. Eventjes weg uit de kou. Het is goed dat er veel regen valt want dat hebben ze er veel nodig voor de dieren en de gewassen. Vele jaren geleden hebben ze veel droogte gekend waarover ik al eens geschreven heb

Ik probeer het Kenia gevoel een beetje vast te houden door iedere dag een kopje havermelk te drinken met een heel klein beetje chocopoeder erin en wat kardemon. En ook de echte casava chips nemen me weer even mee terug. De herineringen zijn nog erg vers bij ons en maken ons zo aan het lachen als we terug denken aan alle mooie momenten

Joris vertelde nog dat hij pas om 4.30 terug was in Ukunda toen hij ons wegbracht. Joe moest nog iemand van de trein ophalen. Joris dacht ophalen en weer door,helaas even een paar uurtjes wachten. En dan voel je stress heeft geen zin. Wachten en je plannen aanpassen , wat Joris heel goed kan.

We spraken erover ben je gelukkig in Kenia. Hij moest lachen en zei ofcourse. Bianca it wouldn't be good to live in your own country and be unhappy.Just deal with it and make the best of it and be happy and thankfull , every day.. Sometime you have some worries but we see them as challenges and learn from it.

Het contact verloopt ook erg goed. De maandelijkse hulp is weer gegeven ook aan Janet. Ze is erg druk bezig met haar studie en vind het leuk om een aantal foto's te delen. Het gaat goed met haar en vicky dat is het allerbelangrijkste.

Samuel die we in kenia een donatie hadden gegeven heeft zijn waterpunt aangelegd en de grond bewerkt. Hier gaan nu gewassen groeien en plantjes voor de verkoop. Zo gaat Samuel proberen zelfstandig in zijn onderhoud te voorzien. Trots stuurde ook hij een paar foto's

Josphat had een challenge met een school voor de oudste zoon Mozes. Deze is nu 13 jaar en dan ga je door naar een volgende school. In Kenia kennen ze dan alleen de scholen 2aar ze de gehele week verblijven en alleen de weekenden naar huis gaan. Hierdoor hebben ze ook vele spulletjes nodig voor zelfzorg. Josphat heeft na overleg met de school de schoolkosten vergoed kunnen krijgen door zijn handicap. Wij hebben de zelfzorg kosten vergoed en inmiddels is Mozes al naar school gegaan.

Ik ben al weer druk met nieuwe plannen aan het maken. Nieuwe ideeën opgedaan en spulletjes aan het verzamelen. Zo lief wat ik al heb gekregen. Mijn opstarten hier is nog vol plannen. Ik wilde graag een aantal video's delen. De tijd hier slokt je weer een beetje op en dan merk je dat je snel weer een beetje geleefd wordt.

Ik probeer de rust en momenten voor mezelf te bewaken en als mensen aan me vragen hoe de reis was dan beseffen Marcel en ik hoe dankbaar wij zijn in dat hutje op de hei in een dorpje Mazeras waar geen westerse komt en wij daar mogen zijn. Alles om je heen even vergeten en gewoon zijn........samenzijn