alles voor een betere toekomst - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu alles voor een betere toekomst - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

alles voor een betere toekomst

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

18 Mei 2013 | Nederland, Eindhoven

Alles voor een betere toekomst

Zoals vele van jullie inmiddels al weten heeft Joris zijn rijbewijs gehaald. Dit was een hele mooie afsluiting van een maand lang heel hard leren en op en neer reizen. Joris was dolblij dat hij de 1e keer meteen geslaagd is, Hij was zo blij dat hij zijn blijdschap bijna niet in woorden kon uitdrukken…

Hieronder een mooie foto van zijn rijbewijs

Verder is Joris heel erg druk bezig geweest om een tekening te maken van zijn eigen huisje, zoals hij dat graag zou willen , met een mooie oppervlakte en inhoud voor zijn toekomst en eventueel gezin.

Uit de tekening kwam een mooi huisje met 3 slaapkamers , een woonkamer, keuken, en sanitair naar voren . Ook over het buiten aanzicht en de gebruikte materialen heeft hij goed over nagedacht

Iedere keer zijn we weer verbaasd van de kwaliteiten van onze Joris.

Ook hieronder bijgevoegd zijn de foto’s van de tekeningen die Joris heeft gemaakt van zijn huisje 

Inmiddels heeft Joris contact gehad met 3 aannemers in Kenia.. Joris had de tekeningen meegenomen naar de aannemers en offertes laten maken. De prijzen kwamen redelijk dicht bij elkaar uit, er zat bij alledrie ongeveer een verschil van ongeveer 500,- euro.
We hebben tegen Joris verteld niet op de verkeerde dingen te bezuinigen en de prijs en kwaliteit goed te vergelijken.

Inmiddels heeft Joris zijn keuze van de aannemer gemaakt en hij heeft ook werk gezien van de aannemer die hij gekozen heeft. Het plan is nog steeds om het huisje in stappen te bouwen, en er ongeveer 2 jaar over te doen om zo de kosten voor ons te spreiden, en er een mooi en goed huisje neer te zetten.

Verder is het hotel waar Joris werkte voor 6 weken gesloten. Of dat het personeel mag blijven en terugkomen is nog maar de vraag en over 6 weken als het hotel weer open gaat krijgen ze daar bericht over. Het personeel met een contract mag blijven dat is al bekend. Helaas heeft Joris nog steeds geen vast contract gekregen na al 2 jaar in het Diani Beach hotel gewerkt te hebben.

De angst om strakjes geen baan te hebben en dus geen inkomen is bij Joris erg groot , vandaar zijn investering voor zijn rijbewijs en ook heeft hij al zijn papieren in orde gemaakt om te kunnen solliciteren in andere hotels.

Het toeval wilde dat hij iemand tegenkwam die hij kende en die werkzaam is in een ander hotel iets verder reizen van Diani af.
Joris mocht in dit hotel op gesprek komen en liet een zeer goede indruk achter

Joris mag 3 weken lang werken en laten zien wat hij kan , investeren in zichzelf, hij mag als entertainer werken, maar ook als Italiaanse gids, hij heeft zichzelf Italiaans geleerd uit de boeken.

Verder als entertainer mag hij nu ook zijn zang, en muziek kwaliteiten laten zien , en tijdens het zingen zichzelf begeleiden op het keyboard.

Het is iedere dag om 5 uur opstaan om om 7 uur in de stafbus naar het hotel te zitten, te werken tot 23 uur ,en weer terug te reizen naar zijn kamer in Ukunda .

Lange dagen en korte nachten en dat alles tegen GEEN salaris.

De eerste drie weken krijgt Joris inderdaad geen salaris , maar moet hij bewijzen wat hij waard is, dat hij geld kwijt is om te reizen naar de stafbus om deze op tijd te halen wordt niet meegenomen, nee er staat zelfs een boete op, mocht je de stafbus niet op tijd halen staat hier een boete van 2 euro op, terwijl het salaris van het personeel zonder contact 3 euro per dag is. Een reden temeer om iedere dag zeker in de stafbus te zitten
Het is nog steeds Kenia.

Joris heeft alles goed afgewogen, Dit is een kans om in andere hotels te kijken hoe ze werken, waar ligt mijn toekomst, krijg ik hier na 3 weken wel een vast contact, mag ik over 6 weken wel terug komen naar Diani Beach hotel en krijg ik daar een vast contract……

Allemaal vragen die door zijn hoofd spelen, Joris zou heel erg graag een stabiel toekomst willen ,

voor hem zou dat betekenen , een vast contact en salaris , maakt niet uit waar, te weten dat je een inkomen hebt, Hij zou het persoonlijk heel erg vervelend vinden om een lange tijd van hotel naar hotel te hoppen, zonder te weten hoe je toekomst eruit ziet.

Je kunt je voorstellen dat wij als Nederlands gezinnetje super trots zijn op de inzet en discipline die Joris ons iedere keer weer laat zien

• 18 Mei 2013 - 18:03

Nathalie Meert: