quote van vandaag "draai het eens een keer om " - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu quote van vandaag "draai het eens een keer om " - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

quote van vandaag "draai het eens een keer om "

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

06 September 2014 | Nederland, Eindhoven

Inderdaad, draai het eens een keer om, Hoe zou jij je voelen als jij in de positie zou staan en hulp zou moeten vragen aan een ander, aan de ander zou moeten vertellen hoe je leven ervoor staat, zou moeten vertellen, ik heb spulletjes voor het huis gekocht, en nu is het geld is op,

Dit vertelde Joris me afgelopen week en het bracht mij aan het denken, hoe makkelijk is het om vanuit onze positie te zeggen, ach jongen als je geld nodig hebt dan zeg je toch even hoe je ervoor staat, nee dat zeg je niet zomaar eventjes,

Joris wil mij geen hoofdpijn bezorgen was zijn antwoord en het is heel erg moeilijk om gewoon even te zeggen hoe de financiële situatie ervoor staat, gelukkig hebben we een goed contact en houd hij me goed op de hoogte van het leven in Kenia en onze familie en Joris doet heel veel voor me terug door ons met raad en daad klaar te staan ons van advies te dienen als wij hem nodig hebben, dat is nou vriendschap zonder verwachtingen dat hebben we moeten leren in de 2 jaar dat we nu met elkaar omgaan

Dit moest me gewoon even van het hart , dus inderdaad draai het eens een keer om en probeer je eens te verplaatsen in de ander en in de andere situatie, het kan je zomaar gebeuren

een update van Kenia en onze familie...

Joris in inmiddels weer terug uit Nairobi , later zal ik meer vertellen over zijn vriend Josphat, Joris moest terug om weer zijn eigen leven op te pakken, de broertjes die weer naar school gaan en spullen nodig hebben, en ook zijn eigen toekomst moet hij weer verder invullen.

Joris heeft een jaar geleden toen het hotel ging sluiten voor een verbouwing en Joris niet wist of hij terug mocht komen ons verteld dat hij graag als logistiek medewerker zou willen werken in de transport op een vorkheftruck, hiermee zijn we gestart in de 1e fase en hij heeft zijn rijbewijs voor de auto kunnen halen, nu een jaar later is Joris weer niet zeker van zijn baan en in Nairobi is hij veel gaan nadenken,

zijn droom bleef bestaan de vorkheftruck. Terug in Ukunda is Joris meteen met zijn plannen aan de slag gegaan en heeft informatie opgevraagd en kosten en betalingen besproken, met de school en met ons... Een mooie droom Joris heeft niet op school gezeten voor een beroepsopleiding , hij moest zorgen voor de familie vanaf zijn 16 jaar, geen geld geen school.... Nu is er een mogelijkheid om voor hem aan een baan te komen als logistiek medewerker in de transport

Joris heeft zich ingeschreven en kan een dagopleiding volgen van 4 weken om heftruck chauffeur te worden. Hoe mooi kan dat zijn toch een opleiding volgen en een diploma halen, Het is nooit te laat.
Uit volstrekt onverwachte hoek heeft een vriendin aangeboden om deze kosten samen met ons te delen en zo Joris een kans te geven om zijn droom waar te maken

Joris is nog wel terug gegaan naar het hotel om te vragen of ze hem een klein beetje salaris kunnen geven als er gaten zijn in het hotel, het antwoord was helaas per direct nee, tot April 2015 zal Joris geen salaris kunnen krijgen , maar willen ze wel graag dat hij komt werken.

Joris gaat nu verder bouwen aan het huis zodat we in Oktober er een nachtje kunnen slapen. en verder gaat hij zo snel mogelijk aan de opleiding beginnen om zo de kosten van geen inkomen zo beperkt mogelijk te houden

Samuel de 1 na oudste zit helaas dit jaar niet meer op school hij is wachtende, we kunnen helaas niet alles betalen , de rest van de broers zitten nog op de middelbare school en Samuel heeft die afgerond en wil nu graag een beroepsopleiding doen die we hem graag gunnen,

De grond waar het nieuwe huis staat is van hunzelf en Joris heeft zaden en mest gekocht en ze zijn daar nu groenten en fruit op aan het verbouwen, goed he`ik ben zo trots op hun ideeën. Samuel zorgt iedere dag voor de tuin , de groenten en het fruit, als dit goed gegroeid is om te verkopen kan hij dit doen en het geld kan hij gebruiken om zo zijn studie te betalen, wat een goed idee hè van Joris

Josphat is helaas nog niet geopereerd de verzekering betaald wel , maar dat kan nog eventjes duren, nu gaat de vader van Josphat zijn grond verkopen om zo aan geld te komen om de operatie van Josphat te kunnen betalen, hij hoopt als hij geld terug krijgt van de verzekering om zijn grond dan weer terug te kopen..

Gisteren is Joris naar Peter zijn school geweest samen met Peter. Peter komt onder Samuel
Er was een ouderdag en aangezien er geen ouders zijn neemt Joris ook dit voor zijn rekening en was hij samen met Peter op school, het was een lange dag en hierna is Joris weer terug gereisd naar Ukunda

Wil je ons steunen, dat kan , je kunt een eigen doel kiezen,
Wil je Samuel helpen om een beroepsopleiding te volgen ??
Wil je Josphat en zijn vader helpen om de operatie die hij nodig heeft te ondersteunen ???
Wil je Joris helpen met de verdere bouw van het huis

Elke steun is hard nodig
We helpen het gezin maandelijks door ook nu het salaris van Joris er even bij te pakken waardoor ze eten, drinken, school, medicatie ect kunnen betalen

Xx Bianca