dinsdag 11 november - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu dinsdag 11 november - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

dinsdag 11 november

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

16 November 2014 | Nederland, Eindhoven

Vandaag hebben Marcel en ik een bezoek gebracht bij het gezin van Freddy. Ik was er al een keer eerder geweest met jogging, maar nu ging Marcel ook mee en wilde we ook graag foto's maken.
We liepen de weg door de village en onderweg was heel veel te zien. Freddy is de tuinman bij Ton en wist heel veel te vertellen. Freddy heeft nooit op school gezeten zijn vader was overleden toen hij 2 jaar was. Deze ligt begraven op zijn plot vlakbij dat was raar om zo een graf te bezoeken

In Kenia bestaat de zeer krachtige genezingsboom die zo vertellen ze wel 40 ziektes kan bestrijden. Dit is ook de boom waar ze de takken van gebruiken om op te kauwen en dan zo hun tandenpoetsen. Voor de bestrijding van de ziektes
gebruiken ze de bladeren in verschillende vormen , je kunt er gewoon op kauwen of ze koken met andere kruiden.
Ook heerlijk om te ruiken is de citroenplant. Je kunt de citroen gebruiken die er groeit, maar van de bladeren maken ze de citroen thee.

Freddy heeft dromen, samen met zijn broer, Monica en nog een aantal andere mensen heeft hij een aantal films gemaakt, hier is hij heel trots op. Ook heeft hij een aantal prijzen gewonnen met zingen. Zijn droom, doorbreken in de grote wereld.

Zijn vrouw en schoonmoeder hebben een klein bedrijfje., een soort lunch winkeltje, net als bij Ton om de hoek waar je voor
20 cent creps met beans en saus kunt kopen. Dit loopt wel aardig. Per dag kunnen ze zich wel redden. Nu gaat er nog 1 kind naar school de rest is jonger. Dan komen ook voor Freddy de kosten. Freddy werkt in vaste dienst bij Ton en krijgt hiervoor 10 euro per dag dat is voor een keniaan een goed salaris. Toch om iets voor de toekomst op te bouwen is er hulp nodig.
Op de foto bijgevoegd zie je een tentje dat is de toilet ruimte.

In de middag hebben we het Diani sea resort hotel bezocht. Het was triest om te zien, er waren ongeveer 40 gasten maar voornamelijk merk je er niets van en lijkt het hotel leeg. De motivatie van het personeel is verdwenen, er is niets te
doen. De koks hoeven niet zoveel te koken en ze lijken hun plezier in het werk verloren dat is heel jammer het was er zo leuk, hopelijk wordt het toerisme beter en groeit alles weer.

We zagen Sabrina weer en konden haar nu onopgemerkt even iets extra s geven om wat te eten te kopen voor thuis.

Joris heeft de hele dag bij Ton gewerkt aan het spel en het is bijna klaar. Het is heel veel werk maar hij vind het leuk om iets te maken voor ons. In de avond zijn we nog een keer local gaan eten. Voor 4 euro per persoon kun je goed eten.