update - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu update - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

update

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

01 Maart 2015 | Nederland, Eindhoven

Het is weer even geleden dat ik geschreven heb, hier weer even een update........ Joris heeft inmiddels zijn curcus afgerond met een positieve uitslag van zijn examen en geslaagd voor de vorkheftruck en de graafmachine, nu op zoek naar een baan, wat niet gemakkelijk is,
Peter heeft nog steeds zijn baan als verkoper en woont nu samen op een kamer met Emanuel in Mombasa. Om samen op de kamer te wonen bij Janet en Victoria werd echt teveel, De kamers in Mombasa zijn duurder in huur,dan in Ukunda Joris betaald even veel als Janet , maar heeft hiervoor 2 kamers, een woonkamer en een slaapkamer. Janet betaald net zoveel maar heeft 1 kamer waarin ze leven , koken en slapen met 4 personen. Dit hebben ze nu opgesplitst. een kamer huren kost ongeveer 35,- euro

Ik hoop snel iets meer te horen over de opleiding voor Samuel, helaas heeft dit de afgelopen weken op een lager pitje gestaan, Joris heeft wel veel uitgezocht, maar helaas kwamen er toen 3 sterfgevallen in de familie voor waardoor Joris moest afreizen naar Mazeras om bij de begrafenis te zijn. Wanneer er een persoon is gestorven is bijna altijd de begrafenis de volgende dag. Alle mensen blijven dan 1 of 2 nachten wakker om de gasten op te vangen.
Gisteren was toch wel heftig, zijn nichtje was overleden van 26 jaar oud.....
Gisterenavond kreeg ik een mooie foto en Joris vertelde dit is de zus van mijn moeder, ze lijkt ook heel veel op mijn moeder. Joris is zijn moeder 12 jaar geleden verloren toen hij 16 jaar was en bleef achter met 4 kleine broertjes om voor te zorgen. Veel praten over die donkere periode kon hij nog niet en als ik iedere keer een klein beetje te horen krijg is dat heel erg mooi. Zo vertelde hij afgelopen week de namen van zijn vader en moeder . James en Salma, zijn vader en moeder. Hieronder strakjes de mooie foto van zijn tante die nu werkzaam is als tuinman smile-emoticon

Joris was afgelopen 3 weken ook heel erg druk om geld in te zamelen voor een rolstoel voor Josphat. Kosten 200 euro, Helaas heeft hij nog niet zoveel gekregen, ongeveer 70 cent. Ik had aangeboden om het geld voor te schieten, maar wilde de reactie van Joris weten, hij wil graag eerst de mensen daar pushen om te betalen want het is hun familielid. Joris kan ook veel beter inschatten of de mensen kunnen / willen betalen. hij weet dat wanneer het moeilijk word hij bij ons terecht kan wij respecteren de Afrikaanse manier vandaar dat we dat bij Joris laten.
Vlak nadat Josphat door een zwaar auto-ongeval de dwarslesie kreeg , vertelde zijn vrouw zwanger te zijn.
Vandaag heeft ze geboorte gegeven aan een tweeling 2 jongens.... smile-emoticon Joris kon niet wachten om dit mooie nieuws te vertellen, hij had zojuist het bericht gekregen van Josphat