2 jan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 2 jan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

2 jan

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

03 Januari 2016 | Nederland, Eindhoven

Vandaag zijn we bij het huisje gebleven en we hebben genieten van het samenzijn. Vandaag ging oma mama weer naar huis. Ze woont nog anderhalf uur verder reizen dan mazeras. Ook Janet en Victoria gaan vandaag weer naar huis. Peter gaat morgen weer naar kisumu en de scholen beginnen vanaf dinsdag weer. Als er in kenia een feestdag in het weekend valt dan wordt de vrije dag verschoven naar een weekdag. Dat zouden ze in Nederland ook wel mogen doen.

Ik had heel veel zonnebrillen meegenomen en die vielen goed in de smaak. Spontaan begonnen we aan een foto reportage met iedereen, wat heel leuk was , zelfs Victoria ging mee op de foto, maar vasthouden was nog niet mogelijk.
We speelden vele spelletjes ski- bo en dammen met z'n alle.

Met het eten worden we goed verzorgd. Het ontbijd was weer gebakken eieren en chipati, die Marcel en ik tussen de middag opaten. Rond 16 uur kregen we Ugali met aardappel in de koriander saus. Een stevige maaltijd voor degene die nog een flinke reis voor de boeg hadden.

Om half 5 gingen we een wandeling door mazeras maken waarbij we nog een aantal huisjes passeerde van familie lezen.

We zagen de zus van hun overleden moeder , die een kopie is van de oma die net weer vertrokken is. De andere zus zien we helaas niet die is met kerstmis geweest, zijn is een kopie van hun mama, heel graag had ik deze zus willen ontmoeten.

We gingen bij Josphat langs om dag te zeggen, want we vertrokken morgen terug naar Ukunda. We komen nog een keer terug in Mazeras en dan gaan we van hieruit de update zus van Joris bezoeken, Beatrice. Ook hebben we met Janet en Emanuel afgesproken dat we ze gaan bezoeken in mombasa voordat we terug gaan naar Nederland.

De wandeling duurde ongeveer 3 uur en Simon en Emanuel waren we ook bij. Het is heel leuk om te zien hoe de jongens opgroeien. Afgelopen jaar waren deze 2 nog heel still en verlegen en deze keer zijn zij het die overal mee naar toe willen en bij willen zijn.

Joris liet ons de omgeving van Mazeras zien die heel groot is met veel bush en bergen. Bovenop de berg heb je een mooi uitzicht over mazeras. Joris maakte heel veel foto's onderweg.

De wandeling eindigde aan de hoofdweg/ kruising waar de weg zich splits in mombasa en Nairobi. Aan de hoofdweg zijn heel veel stalletjes. Het leeft hier 24/7. Het was donker toen we uit de bergen kwamen en in het donker is het centrum van Mazeras nog meer indrukwekkend. Heel druk en vanalles te koop. We liepen nog een flink stuk door het centrum en hierna namen we een motorbike terug naar ons huisje. De jongens alle 3 op 1 motor bike en Marcel en ik samen. Hier kan bijna alles. Simon werd onderweg nog ergens afgezet om nog een paar tomaten te kopen.
Rond 20 uur waren we terug. Het is dan te donker om nog iets te doen.

Ik ging even liggen want soms kun je niets anders doen dan wachten. Om 21uur kregen we avond eten. Rijst met vis die Emanuel onderweg op de market had gekocht in de koriandersaus die ons nog steeds niet gaat vervelen.