de blanke masai - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu de blanke masai - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

de blanke masai

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

13 Januari 2016 | Nederland, Eindhoven

Vandaag heb ik het 4e en laatste deel uitgelezen van de blanke massai. Een facinerende serie over een blanke vrouw uit Zwitserland die in 1986 haar avontuur begint in kenia. Ze ontmoet een massai man en volgt haar hart. Ze krijgen samen een kind, en ze woont 4 jaar lang bij de massai stam. Ze probeert een leven op te bouwen wat toch heel erg lastig is. Uiteindelijk gaat ze terug naar Zwitserland en pakt hier haar leven op, maar kenia blijft haar volgen en ze blijft de familie helpen.

Het 1e deel was voor mij inspirerend om te lezen, omdat het plaats vond in Mombasa, Ukunda , en Diani. De plaatsen waar mijn leven in kenia zich ook afspeelt. Herkenbare plaatsen, herkenbare situaties.
Lange tijd wilde ik weten hoe het met haar, haar dochter en haar keniaanse familie verder zou gaan. Na zoeken op internet kwam ik er niet achter. Uiteindelijk een week voor vertrek zag ik heel toevallig het laatste deel van de serie liggen.
Het verhaal van het bezoek van haar en haar dochter in 2011 aan hun keniaanse familie.

2011, toen was ik al begonnen aan mijn kenia avontuur. Oktober 2010 mijn 1e reis naar kenia als vrijwilligster bij Dutch Dental Care. Wat facineerde mij zo enorm dat ik in 2012 deze reis nogmaals ondernam maar nu samen met onze kinderen ?. Ik wilde hun graag dit geluk in kenia laten ervaren, het innerlijke geluk, de rijkdom van de liefde, en de vreugde van de mensen hier in kenia.

Het was een mooie inspirerende reis die mij weer een mooie familie schonk in Mazeras. Door onze kinderen kreeg ik er een familie bij.
Ik luisterde naar mjn hart en begon deze familie te helpen, hun leven wat aangenamer te maken, maar ik was ook zoekende, waarom inspireerd dit mij, wat is mijn drive om dit te doen.

Ook ik ben zo in verovering gebracht door Kenia, door de armoede en de struggeling die de mensen ondergaan. Zo in het moment leven, van dag tot dag, en toch zo liefdevol blijven en iedere dag zegenen die ze krijgen. Mijn keniaanse familie in mijn hart.

Door onze twee werelden zo verschillend. In Nederland hebben we een dak boven ons hoofd, electriciteit. Vaak hebben we een groot huis waarin we kunnen verdwalen, alleen kunnen zijn, en niet hoeven te comuniceren met andere. We kunnen elkaar ontlopen of op internet zitten. Dat is voor mij armoede.

Hier in Kenia spelen we met een blokje hout, eten ze 2x per dag als er eten is, drinken ze heel veel water. Vaak wonen ze met 5 of meer personen op een 2 kamer gedeelte. Ze weten niet beter. Iedereen helpt elkaar, er is geen jaloezie, eten wordt gedeeld. Ze ondersteunen elkaar, hebben family meetings, praten veel met elkaar en zijn veel bij elkaar. Dat is rijkdom. De energie, de opgewektheid en de levensvreugde gecombineerd met deze eenvoudige manier van leven is facinerend.
Dat is wat ik draag in mijn hart, deze rijkdom. Wat is het fijn om deze rijkdom te mogen leren kennen, ervaren. Wetend dat ik niet geheel op deze manier zou kunnen leven, maar dat ik het mag mengen in mijn leven is een groot geschenk.

Ik ben niet meer zoekende, dit is mijn leven, en onze keniaanse familie zal ik blijven helpen en blijven ondersteunen, om samen onze innerlijke rijkdom te ervaren en te delen ❤

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 95869

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: