update 30 april 2016 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu update 30 april 2016 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

update 30 april 2016

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

30 April 2016 | Nederland, Eindhoven

Het is alweer eventjes geleden dat we geschreven hebben, hier volgt een update van onze family in Kenia

Sinds we weer terug zijn in Nederland is Joris heel hard aan de slag gegaan met zijn kleding shop, hij neemt zijn werk heel serieus en is alle dagen aanwezig. Op maandag en donderdag gaat hij in de ochtend naar de markt in Mombasa en zoekt daar hele mooie en goede kleding uit, hij weet zijn kraampjes inmiddels wel te vinden. Samen met de verkoper heeft Joris afgesproken dat deze de goede kleding voor hem achter houd. Voor een paar euro extra verkoopt Joris deze weer in zijn winkel in Ukunda. In de ochtend is er niet zoveel te doen ,maar na16 uur komen er wel klanten. De winkel sluit pas om half 8 in de avond om zoveel mogelijk mensen te kunnen bereiken. Tegen het einde van de maand wordt het iets drukker omdat de mensen dan hun salaris krijgen. Joris heeft al een paar vaste klanten

Samuel heeft bijna het 1e deel van zijn opleiding afgerond , hierna nog 2x 3 maanden te gaan met 2x een examen. In het weekend gaat Samuel altijd naar huis in Mazeras en zorgt hier voor oma , het huis en de tuin erom heen, Op dit moment hebben ze heel veel groenten geplant en we hopen dat het weer mee zit in Kenia en dat ze over 3 mnd hun eigen verbouwde voedsel kunnen eten. Echt heel erg mooi om te zien dat ze steeds meer gaan groeien in de toekomst en voor zichzelf kunnen en leren zorgen.

Samuel is ook heel veel bij Josphat te vinden als hij in Mazaeras is. Op dit moment heeft hij zijn telefoon bij Josphat gelaten zodat ik wat foto's van de vakantie kon sturen en Josphat deze in zijn eigen tijd en zoveel mogelijk kon bekijken. De foto's van zijn gezinnetje vind Josphat heel speciaal, hij heeft geen enkele foto van zijn vrouw en kinderen, Ik heb besloten om als verassing een klein album te maken voor hem om zo zijn herinneringen een mooi plaatsje te geven

We zijn van start gegaan om het kippen project bij Josphat een begin te geven, Samuel helpt Josphat hiermee en ze gaan een klein kippenhok bouwen wat ze later kunnen uitbreiden als de zaken goed lopen. Er zullen een aantal kippen aangeschaft worden en dan heeft Josphat weer iest om handen en ook hij en zijn gezin kunnen met deze start meer in hun eigen onderhoud voorzien.

Met oma gaat het heel erg oged, ze geniet ervan als Joris weer een dagje naar Mazeras komt ... Er zijn verder weinig bijzonderheden, Peter doet het goed op zijn werk in Kisimu, Emanuel doet het goed op school en ook Simon heeft zijn plekje weer gevonden op de nieuwe school , Victoria groeit erg hard Janet regelt allerlei zaken voor Samuel en Emanuel in Mombasa .... het is fijn om te weten dat het leven goed gaat met ze , ze af en toe bellen met een video boodschap vind oma heel bijzonder

• 01 Mei 2016 - 11:25

Jules Nijst:

Nou dat is een kleurrijk winkeltje.
    Hopelijk gaat het goed met de zaken. Veel geluk er mee

Jules