maandag 8 en dinsdag 9 jan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu maandag 8 en dinsdag 9 jan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

maandag 8 en dinsdag 9 jan

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

10 Januari 2018 | Nederland, Eindhoven

Maandag 8 en dinsdag 9 jan

maandag
Gisteren serieuze gesprekken gehouden met Joris over het leven na het wegvallen van zijn ouders. Oma woonde in bij de family toen beide ouders nog in leven waren. Toen de vader overleed besloot oma om bij een zus te gaan wonen. Het was voor haar te pijnlijk om bij het gezin te zijn die hun vader maar zij haar zoon hadden verloren.

3.5 jaar lang hebben ze het overleefd zonder vader ,toen werd moeder ziek. De mama overleed en half jaar na ziek zijn en oma kwam terug om voor de jongens te zorgen. Dit was in 2007.

Niemand van de family heeft hun geholpen. Ze hebben niet eens gekeken naar de rekening van het ziekenhuis. Dieren hebben ze verkocht om zo alles te kunnen betalen. Gelukkig hebben ze alle grond kunnen behouden die ze nu veilig hebben gesteld met de huizen.
Josphat belde ivm de schoolkosten voor zijn neef die al geruime tijd bij Josphat woont en voor josphat zorgt. Veel overleg en veel denken.

Joris heeft in de avond bij ons eieren gebakken voor het avond eten.

dinsdag
Vandaag zijn we met de tuc tuc met sandro weggegaan. De kleine genoot in de tuc tuc en had heel veel plezier.
Bij havanna namen we een drankje maar met sandro erbij bleven we volop bezig.

Sandro was zo bezig geweest dat hij in de tuc tuc onderweg naar huis in slaap viel.
Bij havanna kwam joris een masai tegen die hij goed kent. Hier mocht ik me op de foto

Joris is nu bij ons samen met Peter om te overleggen over de school van Simon. Alle scholen starten hier in Januari. Mijn telefoon is nu hotspot zodat ze op internet kunnen.

Ook hebben we vel overlegd en we kunnen josphat helpen met de school kosten. De neef krijgt sponsorship van de gouverment om de school te kunnen betalen. Er blijft toch een gedeelte over die ze zelf moeten betalen voor het schooluniform., de boeken een matras. Binnen de familie is wat bij elkaar gesprokkeld, 1/3 van het bedrag. We hebben overlegd samen met Joris en met de sponsor die we hebben en een sponsor die als we naar Kenia gaan graag ook wat wil betekenen kunnen we de rest van het schoolgeld betalen.

Morgen kan hij naar school.