25 nov 2018 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 25 nov 2018 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

25 nov 2018

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

25 November 2018 | Nederland, Eindhoven

Joris is vandaag jarig ..

Gisteren een dag voor zijn verjaardag heeft Joris veel meegemaakt. Joris moest om 7 uur in de ochtend op school zijn voor zijn examen Frans. Dat betekent om 5 uur zeker vertrekken.

In kenia zijn op dit moment vele politie controles ivm het weg verkeer en veiligheid. Een week geleden reed er niets op de weg , geen motorbike, geen matatu alleen een persoonlijke taxi was er te vinden. Dit alles met de flinke boetes die op bepaalde overtredingen stonden. In de matatu moet je voortaan een gordel dragen als die er überhaupt al inzitten. Dit betekent dat de ritprijs omhoog zal gaan omdat er veel minder mensen in de matatu kunnen. De bestuurders houden zich niet aan de regels en het gewone volk kan de duurdere ritprijs niet betalen.

Alles rijd weer en af en toe zijn er steekproeven. Helaas Joris zat heel vroeg in de matatu zonder gordel. Ze kwamen bij een politie blokkade en Joris werdt eruit gehaald. Hij werdt geboeid omdat hij geen gordel droeg in de maratu. Gelukkig met rustig praten, vriendelijk blijven en 5 euro betalen mocht hij mee terug in de matatu en kon hij naar school.

Het examen verliep zeer goed en als laatste leerling mocht joris het spraak examen tegenover de jury doen. Hij was dolgelukkig dat het examen zo goed was verlopen en hij voelde zich een zeer gelukkig persoon dat het met de politie zo goed was afgelopen. Over 3 weken volgt de uitslag van het examen Frans en op 5 dec heeft Joris nog een examen van de opleiding hotel managment.

Joris heb ik direct na het examen gesproken en dolgelukkig ging hij op weg naar huis. Onderweg besloot hij om zijn broer Emanuel op te zoeken in ukunda. Emanuel heeft sinds kort een klein winkeltje in ukunda. Sommige winkeltjes zijn gewoon stalletjes en alles staat kris kras door elkaar. Er zijn geen straatnamen en nummer het is zoeken naar herkennings punten en dan proberen de persoon te vinden. Is je dat de 1e keer gelukt dan weet je het voor de volgende keer.

Joris liep wat winkeltjes in en uit op zoek naar Emanuel.
Tijdens zijn zoektocht kwam hij in een winkeltje en geen eigenaar. Joris liep de winkel uit , maar terwijl hij net naar buiten kwam riep iemand naar hem jij bent een dief en deze persoon gaf hem meteen 2 kopstoten. Er was meteen veel bloed en Joris schrok zich rot. ..hoe en wat er hierna gebeurde dat is mij nog niet verteld maar Joris is naar de politie gegaan en heeft aangifte gedaan. De politie heeft hem ook naar het ziekenhuis gestuurd en daar hebben ze de wond boven zijn oog gehecht met 4 hechtingen. Ik kreeg eerst een foto en daarna een hele tijd niets. Ik verwachte al dat hij in het ziekenhuis zou zitten. De reden schreef joris mij later geheel ontdaan en met veel pijn in zijn hoofd.
Mijn 1e vraag was meteen ben je thuis en dat was gelukkig zo.

Het had veel erger kunnen zijn. Joris heeft een flinke hersenschudding, veel pijn bij zijn oog en een ontzettende hoofdpijn.
Ik heb hem geadviseerd de komende week zeer rustig aan te doen en goed te herstellen. Degene die het heeft gedaan , daar wordt een politie zaak van gemaakt, al heb ik daar niet veel vertouwen in. Maar we zullen zien

Joris is jarig vandaag 32 jaar wordt hij.

• 25 November 2018 - 14:28

Corry Brouwer:

Hij heeft wel heel erg veel pech och arm