23 aug 2019 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 23 aug 2019 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

23 aug 2019

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

23 Augustus 2019 | Nederland, Eindhoven

23 aug dagje relaxen at the beach

Vanmorgen regende het heel even ontzettend hard. De regen was gauw over gelukkig , het bleef de hele dag wel wat bewolkt mar dat was juist wel lekker.
Mama mirah was al vroeg op net als ik. Het is altijd fijn om even bij te kletsen en ik verblijde haar met een klein present.
Hierna ontbijt gemaakt, afgewassen en wat kleding gewassen, totdat mama Mirah mij naar buiten riep. Ze had een aantal octopussen gekocht en was heel trots dat ze mij kon laten zien hoe je die schoon moet maken.
Ik moet zeggen het was ook zeer interessant. Joris vertelde later dat octopus niet duur is om te kopen, 1 a 2 euro. Wil je ze al klaargemaakt kopen dan is het duurder.
Ik heb al regelmatig octopus gegeten en ze smaken hier erg lekker

Joris kwam en ik was druk bezig met de koffers te sorteren , wat aan wie te geven. 2 koffers gaan naar Sabrina. 1 voor haar moeder en 1 voor Sabrina op school voor al haar spullen. De andere koffer gaat naar Joris en die bekijkt wie de koffer het beste kan gebruiken van de familie.
Mochten jullie weer spulletjes voor ons gaan verzamelen. Koffers die je niet meer gebruikt zijn ook zeer welkom

Joris had vandaag zijn vaste vrije dag en we besloten te gaan relaxen op het strand. Ergens een drankje doen en heerlijk wandelen.
Met de tuctuc gingen we op pad naar de mooie locatie Bidie Badoe.
Met uitzicht op een mooi strand , de zee en vrolijke mensen konden we weer heerlijk bijkletsen. Joris heeft altijd ontzettend leuke humor samen met Marcel dat de tijd omvliegt.

We gingen wandelen op het strand en maakte vele leuke foto's.
Marcel werd zelfs gevraagd om een professionele groepsfoto te maken van Italianen met school kinderen.
Vele Masai's liepen over het strand en het is hun dagbesteding om geld te verdienen om spullen te verkopen. Hoe vaak ook Joris aangesproken wordt per dag en iedere dag weer, hij blijft vriendelijk. Dat hebben wij nu ook geleerd.
Op een gegeven moment was er zelfs een leuke Masai en Marcel gaf hem in een spontane bui zelfs zijn petje aan hem.
Dit vond de Masai zo leuk dat hij meteen met ons op de foto wilde ( normaal betaal je hiervoor ). Hij liep nog een heel stuk met ons mee en Kenia voelt inmiddels zo vertrouwd voor ons dat we inmiddels wel weten hoe vriendelijk en menselijk met de cultuur om te gaan.

Joris vroeg wat we graag wilde eten en we stelde kippilau voor. Dat was een goed plan en wat hebben we weer heerlijk gegeten. Gekookt door aisha en haar 2 zussen. Ook Sandro voelt zich zo vertrouwd en zei op zijn swahili dat ik hem mocht douchen. Echt zo gaaf. Hij had vanavond ook geleerd dat Marcel gewoon Marcel heet en niet andere Bianca. Zo fantastische om hem te zien opgroeien en wat 3 dagen Mazeras ervoor heeft gezorgd dat hij zo close met mij wordt.
Vanuit ons huisje zijn we gelopen naar Joris zijn kamer. Hasan heeft een hond die ons altijd meteen herkend en Hasan noemde de hond mijn bodyguard. Als vanaf het begin een paar jaar geleden liep de hond met mij mee boodschappen doen. Gisteren avond met Marcel mee naar de hoofdweg en vandaag liep hij helemaal mee tot aan Joris zijn kamer
Hasan zal trots zijn op de hond en op ons , samen met de hond is Hasan ook een beetje bij ons.
Vandaag was een mooie ouderwetse dag met ons 3 samen met weer hele mooie herinneringen