25 aug dagje uit met een lege koffer - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 25 aug dagje uit met een lege koffer - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

25 aug dagje uit met een lege koffer

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

26 Augustus 2019 | Nederland, Eindhoven

25 aug dagje uit met een lege koffer

Vanmorgen hebben mama mirah en Marcel samen de tuin gedaan. Mama Mirah had het er al eerder over gehad met Marcel en samen gingen ze op zoek naar een hark. Helaas op de een of andere manier kunnen mensen hier wel dingen lenen maar terug brengen ho maar , en zo zijn er een schep en een hark verdwenen. Er werd besloten bij de buren een hark te lenen. Deze was helaas niet van de beste kwaliteit en viel iedere keer uit elkaar. Een flinke scheut in het plastic maakte het ook al niet gemakkelijk. Marcel zou handige Marcel niet zijn als hij het toch probeerde te fixen. Helaas de tireraps vergeten mee te nemen dan maar met een stukje touw. Compleet met een plastic mand en een wc deksel als schep en blik ging hij in de tuin aan de slag. Vuurtje erop en alle dorre bladeren werden meteen verbrand

In de middag zijn we naar Sabrina gegaan en ook hebben we een bezoek gebracht aan haar moeder. De zwarte koffer is aan de mama beloofd en Marcel en ik namen de tuctuc samen met de koffer. Onze bodyguard bracht ons tot aan de weg. Het laatste stukje gingen we lopen. Sabrina huurt een kamer vlakbij haar moeder.
Sabrina is nu 26 jaar en volgt een opleiding voor onderwijs assistente gesponsord door een donateur van ons. We kennen Sabrina al sinds 2012, maar pas sinds afgelopen jaar de school opgestart.

De mama was super blij met de koffer en een telefoon gekregen van Marcel. Ook wisselde we elkaar condoleances uit ivm het verlies van haar zoon jongstleden en mijn ouders. Sabrina houd haar moeder op de hoogte en andersom horen wij van haar leven met haar moeder.
Sabrina haar moeder woont in de wijk gebouwd op stenen. Zo heet de wijk ook stone village. Vlak naast haar huis worden stenen gekapt. Zie de grote uitdaging , ook is dit huis maar 200 meter van de lokale airport af . De huizen zijn ook veel anders gebouwd met stokken, dak van palmbladeren en zijkanten van iron sheets. Zo herinnerde ik het me ook. Het was 4 jaar geleden dat ik er geweest was en toen vroeg de mama al. Als je iemand weet voorbij te helpen met mijn huis, ik zei ik heb iemand gevonden om Sabrina te helpen met haar school, is dat ook goed ? We moesten allebei lachen

We maakte wat foto's van het huisje en scholen voor de kleine regenbui en liepen toen terug naar Sabrina kamer.
Hier maakte ze voor ons rijst met kip en tomaten met koriander. Erg lekker. De meeste hier kunnen zo simpel maar erg lekker koken met 1 gaspit of jikko de kleine warmtebron met kooltjes die Josphat en aisha veel gebruiken.

We namen een motorbike niet al te laat terug want Sabrina woont erg afgelegen. Wachtend op een donker hoekje kwam er 1 aan zonder passagier. Marcel zei tegen Sabrina zeg jij maar waar we heen moeten. Maar ik zei mag ik even en sprak met de motorrijder. Ik zei 2 people en Konayamussa, 300 honderd. Was meteen goed haahah ik zei tegen Sabrina ik red me wel, voel me al echt Afrikaans
Thuis gekomen flink fluiten en melden dat we er zijn bij onze bodyguard die toen we binnen waren weer voor onze deur ging slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 95963

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: