26 aug 2019 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 26 aug 2019 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

26 aug 2019

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

26 Augustus 2019 | Nederland, Eindhoven

26 aug
Haren wassen op de Afrikaanse manier.

Vandaag vertrek ik weer naar Mazeras en ik wilde graag vooraf mijn haren wassen. Soms denk je had ik maar en dat was nu ook zo. Had ik gisteren avond maar mijn haren gewassen, want vandaag zitten we weer zonder water.
Dan maar wassen op de Afrikaanse manier want als we in Mazeras ook weer gebrek aan water hebben dan zal het ook op deze manier moeten.

Gepaard met een emmer water en een bakje om te scheppen ging ik naar de badkamer. Hier toch mijn haren gewassen dan voel je toch weer fris.
Mopperen en klagen doen we niet. Wij gaan over 2 weken weer terug naar Nederland met een heerlijke douche in onze badkamer. Waar water zo gewoon is dat het stroomt. Waar we met schoon drinkwater de toiletten doorspoelen. Het water uit de kraan gewoon kunnen drinken maar we eigenlijk veel te weinig doen. In Nederland bestaat er meer behoefte aan anders drinken dan water.

Een douche kennen ze hier wel maar is er gewoon niet. Gisteren nog met Sabrina gesproken over douchen. Niet op school en niet op haar kamer. Ze gaan met een basin naar de wasplaats, en wassen zich hier grondig met natmaken, een stuk zeep inwassen en afspoelen. Ze zijn hier ook gewend om je gezicht zo met dat stuk zeep te wassen. Zo ook toen ik Sandro aant wassen was. Een ouder kind deed me voor dat ik dat zo bij Sandro moest doen.
Thats life... overal weer anders en goed om mee te maken en te waarderen wat je hebt ook al is het zo gewoon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 96056

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: