29 aug 2019 dagje voor onszelf - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 29 aug 2019 dagje voor onszelf - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

29 aug 2019 dagje voor onszelf

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

29 Augustus 2019 | Nederland, Eindhoven

29 aug 2019 dagje voor onszelf

Gisteren ben ik samen met Aisha en Sandro weer terug gekomen vanuit Mazeras weer terug in Ukunda.
En vandaag hadden Marcel en ik een dagje voor onszelf. Joris ging de hele dag werken.

Na het ontbijt gingen we met de tuctuc op zoek naar Wi-Fi.
Onze 1e voorkeur Havanas. Wi-Fi werkte vertelde ze. We namen een drankje en instaleerde ons. Laptop en telefoons met Wi-Fi aangesloten, maar wat duurde de downloads lang. Een uur verder en nog niet veel opgeschoten.
Ik vertelde Marcel over het andere restaurant Milola net om de hoek.
We besloten af te rekenen en te verhuizen. Ik had ook maar beperkte batterij voor de laptop.

We pakte alles weer in en gingen 50 meter verderop zitten waar de Wi-Fi snelheid veel beter was. Het was er ook een stuk rustiger en fijner om te zitten. Ik had vele foto's op de website waarbenjij.nu gezet maar video's ging niet lukken.
We namen een kleine lunch en heerlijke Afrikaanse thee.
Hier zaten we ook een uurtje en toen waren we tevreden met wat we gedaan hadden.
We namen een tuctuc terug en deze keer was er al gezellig gezelschap in de tuctuc. Het is altijd fijn om je onder de echte Kenianen te bevinden en geen toerist uit te hangen. Inmiddels weten al vele dat we onder de locale logeren.
Marcel vind het zo ontzettend leuk om al zijn gekregen petjes uit te delen en zeker de manier erop.
Je zet hem zelf op en geeft hem later op een leuke manier weg, en iedere keer willen ze er dan een foto van. We gaven de tuctuc driver ook 50 cent extra. Voor hun heel veel. Zo hebben we al vele malen kleine beetjes geld achter gelaten aan Simon, Jacky, Monica, Emanuel, Josphat. Maar ook als ik vanuit mazeras weer weg ging liet ik wat achter voor ze om eten te kopen.

Thuis besloot Marcel een leuke tuinset te maken zodat we lekker buiten kunnen zitten en ik besloot heerlijk in mijn boek te lezen. Iets wat veel te lang geleden is en ik ben er gisteren al weer flink in begonnen.
Er kwam een hele goede vriend van Hasan langs waarover we wel eens gehoord hadden. Een Afrikaan die vele jaren met zijn vrouw in Zwitserland heeft gewoond maar toch zijn roets mist.
We wisselde mooie gedachtes uit over Hasan

Nu in de avond zijn de dames ( Aisha en haar 2 zussen ) lekker aan het koken. Rijst met verse kokosmelk en vis met spinazie. Zal dadelijk lekker smaken. De heren vermaken zich met een filmpje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 95975

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: