5 mei 2020 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 5 mei 2020 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

5 mei 2020

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

05 Mei 2020 | Nederland, Eindhoven

5 mei 2020

Het is een erg stil , in Nederland, en ook in Kenia.
We maken niet zoveel mee , in Nederland blijven we zoveel mogelijk thuis, dus wij ook. Ik kan naar mijn werk maar denk veel aan de ondernemers die noodgedwongen gesloten moeten blijven.
Ook in Kenia zitten ze in een lock down, en daar zijn weer 3 weken bijgekomen.

Bijna alles is gesloten , hooguit een paar locale supermarktjes zijn open voor de hoognodige boodschapjes. Er mag absoluut nergens naar toe gereisd worden en van 19 uur in de avond tot 7 uur on de ochtend moet je verplicht binnen blijven.

Joris heeft niet zoveel te vertellen. Zit veel op zijn kamer samen met Sandro. Joris vult zijn dagen met muziek maken. Hij heeft op internet een scheerapparaat gekocht en wil proberen om met haren scheren wat extra geld te verdienen.
Het hotel is gesloten en alle hotels zijn afhankelijk van het toerisme buiten Kenia.
De scholen zijn nog steeds gesloten en er is geen zicht op een datum wanneer ze weer open zullen gaan.
Joris heeft een kleine shop wa aar hij parfum probeert te verkopen. Aisha gaat er iedere dag heen. Ze verkoopt er soms 1 per dag. Niet veel maar het is een dag invulling.

Sabrina haar telefoon is op dit moment stuk. Er is geen contact. We hebben Joris gevraagd contact met haar op te nemen en we hebben begrepen dat het met haar verder goed gaat.
Sabrina doet haar boodschappen met een mond masker voor.

Josphat is erg spraakzaam tegen mij. We hebben wat mooie gesprekken gehad over het verleden toen hij nog kon lopen. Over de moeilijkheden en financiële tegenslagen in zijn leven en de dankbaarheid dat zijn vrouw Nancy hem altijd gesteund heeft.
Josphat stuurt me regelmatig foto's en afgelopen week brak er een voor wiel van zijn rolstoel.
Dit alles heeft hij met onze hulp laten maken. We hebben gesproken over een andere rolstoel. Deze heeft echt zijn beste tijd gehad. Helaas is de stichting erg corrupt en voor een rolstoel die ze eigenlijk gratis moeten weggeven vragen ze nog 200 euro. We hebben geadviseerd om toch goed rond te kijken en we gaan even sparen.

Bijgaand een aantal kleurrijke foto's van Josphat en zijn kinderen met een mond masker op