21 juli 2020 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 21 juli 2020 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

21 juli 2020

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

21 Juli 2020 | Nederland, Eindhoven

21 juli 2020
Joris eindelijk in mazeras geweest

De lock down is na 3 maanden eindelijk opgeheven. De mensen mogen weer reizen binnen Kenia. Joris maakte hiervan direct gebruik en besloot om een aantal dagen later meteen naar Mazeras te gaan.
Iets waar hij zo naar verlangt heeft. Zijn broers , zussen , Josphat en oma weer zien.

Ik kreeg direct een mooie foto van Joris en oma. Het gaat helemaal niet goed met oma. Ze is oud en heeft kwaaltjes , ze is erg incontinent en ontzettend verward. Dit komt in de nacht meer tot uiting waardoor ze de toilet niet kan vinden of zelfs niet uit bed kan. Het gevolg is dat oma in bed plast of ergens anders in de kamer. Zeer zeer triest. De jongens in mazeras proberen zo goed als ze kunnen voor oma te zorgen

Ik heb met Joris een video call gestart en hij liet mij aan oma zien. Zo mooi dat oma mij nog steeds herkent hoe slecht haar geheugen ook wordt , ze vraagt hoe het met me gaat en me de zegeningen geeft voor een liefdevol leven.

Ook is Joris naar Josphat geweest.
Josphat is erg angstig voor de situatie. Hij heeft al 2x een flinke malaria gehad en is hier nog steeds herstellende van. Hij durft de kerk niet te bezoeken. Josphat vertelde me dat de mensen in Kenia de ernst niet beseffen en weer handen zijn gaan schudden en bij elkaar komen.
Door zijn dwarslaesie behoort Josphat tot de risico groep iets wat hem wel angstig maakt.
Toch is Josphat weer een klein beetje aan het werk in zijn kantoortje van Mpesa. En zo vertelde hij me gisteren dat zijn oude rolstoel band weer wat stuk is.
Hopelijk kunnen we vandaag even een video call starten om bij te kletsen.

• 03 Augustus 2020 - 14:28

Henry Wijgerse:

Goedemiddag Bianca

je kent mij niet en ik jou eigenlijk ook niet maar we hebben we dezelfde achternaam. Dta is ook de reden dat ik via deze vreemde weg contact met jou zoek.

Deze site is hier niet voor bedoeld maar ik zou u graag een mail sturen met toelichting van de stamboom zoektocht van de wijgerse familie waar ik mee bezig ben

Als het stamboom boek klopt bent u een dochter van Bertus en kelindochter van Hermantitus Hendrik Wijgerse. De vader van u opa (Berthus) is de broer van mijn opa Herman (17-05-1891)

Ik ben met een foto stamboom boek bezig en ben op zoek naar oude foto's van het gezin

ik hoop dat je reageerd
    Henry Wijgerse