18 aug 2020 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 18 aug 2020 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

18 aug 2020

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

18 Augustus 2020 | Nederland, Eindhoven

De hulp aan kenia gaat door

Door de corona proberen we te helpen zo goed als we kunnen vanuit Nederland. We onderhouden veel contact met onze gezinnen in Kenia
Op dit moment wil ik jullie informeren over Josphat. Hij heeft een mooi levensdoel gevonden door de jong volwassen te helpen in het leven. Zijn groep bestaat inmiddels uit 26 jongeren allemaal afkomstig uit Mazeras.
Josphat moest nog wat kleine dingen regelen voor de registratie om voor wat locale sponsoring in aanmerking te komen. Samuel ( een broer van Joris) is penningmeester.

Deze jongeren hebben inmiddels ook een voetbal team samengesteld genaamd de : Galili youths football club. Samen met deze club doen ze trainingen en wedstrijden
Er is nog wat donatie nodig om wat ballen te kunnen kopen..
Mochten jullie interesse hebben om ons project te ondersteunen dan kan dit één van de doelen zijn.

Het project van Josphat helpt elkaar ook in het dagelijkse leven. Eén van de jongens had bij een brommer ongeval zijn been gebroken en dan gaan ze er allemaal heen om te steunen.
Een baby verlies bij de geboorte , ze kwamen allemaal bijeen om dit jonge gezin te steunen.
Hierbij wat foto's van de groep.

Ook heeft Josphat bezoek gekregen van iemand van Safaricom. Josphat heeft een eigen klein postkantoor met producten van safaricom. Er werd hem verteld dat als hij iets meer zou investeren in zijn producten hij de klanten ook iets meer kan aanbieden. Hierdoor kan hij weer wat meer groeien in de omzet. Het zijn iedere dag maar een paar centen die omgezet worden , maar iedere cent is welkom. We hebben Josphat al geholpen met een kleine investering in zijn postkantoor
Mochten jullie vragen hebben, of eventueel een donatie willen doen kun me altijd een app of een prive berichtje sturen