8 nov 2020 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 8 nov 2020 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

8 nov 2020

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

08 November 2020 | Nederland, Eindhoven

Josphat heeft eindelijk zijn registratie papieren binnen gekregen dat hij een persoon is met een lichamelijke beperking. Met deze registratie kan hij zeer waarschijnlijk wat hulp krijgen voor de jongens hun schoolbijdrage.
Deze papieren dienen ingevuld afgegeven te worden op een speciaal kantoor in Kwale. Alsof ze niet begrijpen dat je daar niet heen kunt om de papieren af te geven.
Ik heb wat sponsoring gestuurd zodat Josphat iemand met de papieren naar Kwale kan sturen om deze af te geven

Sabrina heeft een lelijke val gemaakt op de trap in haar school. Ze heeft hierdoor een nacht ter observatie in het ziekenhuis gelegen.
Op de school stond Sabrina klaar met haar koffer om een weekend naar huis te gaan. Het was erg druk op de trap en de kleine heeft niet zoveel tegengewicht waardoor ze omver gelopen werdt en ongelukkig van de trap viel.
Gelukkig na de observatie heeft ze niets gebroken maar wel veel gekneusd en hoofdpijn.
Toch is ze sterk gemotiveerd om dit examenjaar als klasseassistent af te ronden en hierna het vervolg te gaan doen.

Joris vertelde me vandaag dat de corona ook weer zijn opkomst maakt in Kenia en hij een aantal mensen kent die inmiddels zijn overleden aan corona of aan de gevolgen van. Joris vertelde me als je lichamelijk al weinig weerstand hebt en dan corona krijgt is het snel gedaan.
Op straat zijn de gezichtsmasker verplicht en de politie houd strenge controle.
Op dit moment zouden we eigenlijk al een week in Kenia zijn. We hopen op 2021 op een betere gezondheid overal in de wereld en dat we dan weer op een veilige manier onze vrienden kunnen ontmoeten. Tot die tijd blijven we ze op afstand goed helpen