8 dec 2020 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 8 dec 2020 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

8 dec 2020

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

08 December 2020 | Nederland, Eindhoven

8 dec 2020

Update Kenia
De periode dat wij eigenlijk 3 weken naar Kenia zouden gaan is voorbij. We zouden de 1e 3 weken van november zijn gegaan. Het is gek maar als je jezelf daar mentaal bij neergelegd dan is het nu eenmaal zo. Over de hele wereld is het nu even anders, hoewel ik het gevoel heb dat het corona virus in Kenia niet zo overheersend is. De lagere scholen hebben ze een hele poos gesloten. Sandro maakt nu nog steeds huiswerk thuis. De examen leerlingen mochten uiteindelijk wel naar school om hun studie te voltooien.

Josphat is zijn kippenproject weer opgestart met hulp van ons. Een jaar geleden heeft hij dat ook gedaan, maar helaas kreeg hij toen een ziekte onder de kippen waardoor dat helemaal stuk liep. Het leven draait hier door zoals voorheen. Ze focussen zich op de kerstdagen die in Kenia zeer belangrijk zijn. Het samenzijn en chapati eten. Ook als het mogelijk is krijgen de kinderen een setje nieuwe kleding. Heel vaak is dit niet mogelijk geweest en nog steeds niet. Onze hulp is zeer belangrijk voor de dagelijkse ondersteuning in voedsel , school en medicatie. Ook willen we het gezin vooruit helpen zodat ze minder afhankelijk worden en zichzelf kunnen helpen. Dit doen we idd door te investeren in het kippen project en Josphat probeert zichzelf te helpen met zijn postoffice.
Ook heeft Josphat nog steeds zijn eigen project om de jong volwassenen te helpen met goede raad en samenzijn. Ze op de goede weg te houden.

Joris heeft zijn winkel wat omgebouwd en is hier nu dagelijks te vinden. Hij verkoopt kleding, schoenen en kleine parfum. Iedere week gaat hij naar de grote markt in Mombasa om daar mooie artikelen te halen en zo iedere keer te wisselen in de winkel.
Met het verbouwen van zijn shop heeft Joris 2x flink met de hamer op zijn vingers geslagen. Sandro was aan het huilen en zei toen tegen Joris " pappa you need to stop now you hurt your hands

Aisha maakt nog steeds sapjes en verkoopt deze dagelijks. Het zijn kleine bedragen en ze leven van dag tot dag.

Sabrina is weer terug naar school. Ze zit in het examen jaar en mag haar studie voltooien. Ze gaat hierna aan de vervolg opleiding beginnen voor het onderwijs.
Wij focussen ons op november 2021 dat het dan weer gezondheids veilig is om te kunnen gaan.

Het is allemaal erg vreemd. Hier en in Kenia. Het jaar is voorbij gegaan, een nieuw jaar komt eraan.
Wij willen iedereen heel erg bedanken voor alle hulp. Die was en is nog steeds zeer welkom.