1 dec 2021 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 1 dec 2021 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

1 dec 2021

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

01 December 2021 | Nederland, Eindhoven

1 dec 2021 heenreis naar Kenia

Wat is het spannend om weer naar Kenia te gaan. Maken we het voor onszelf zo spannend of was het ook een beetje ongezonde spanning deze keer ?

De papieren die we deze keer allemaal moesten meenemen en laten zien waren er wel wat meer geworden. De aanvraag van het visum verliep niet zo soepel en ook dat de reis zoveel keren verzet was geweest maakte het niet gemakkelijk.

Afgelopen maandag voor vertrek was ik erg onrustig als ik zag dat er een email binnenkwam. Spannend ivm alle berichten rondom South Africa die de omgeving om ons heen aan ons lieten denken. De uitslag van de PCR test was goed. We zijn zo voorzichtig geweest om dit allemaal te kunnen laten doorgaan

Maar ...
We zijn ingecheckt. Alle 4 de koffers volgeladen tot 22 kilo. 2x grote rugzakken gepakt tot zeker 8 kilo en nog de laptop mee. De parking was makkelijk te vinden en goed geregeld met een fijne wachtruimte voor de shuttle. Ik had nog geen gelegenheid om te wachten want ivm de kenteken check bij binnenkomst kregen ze direct een melding dat we er waren.

3 uur vantevoren moesten we op de luchthaven zijn. Rij 14/ 15 inchecken maar eerst nog ruim een uur slalommen met onze 2 karretjes. Wij waren ruim op tijd en stonden 3 min voor 9 bij de balie.
Gisteren de stoelen gereserveerd en in de avond nog een keer gekeken. Dit vliegtuig zit aardig vol.

Marcel en ik zitten allebei aan het gangpad met een lege stoel ertussen.
De andere binnenlandse vlucht naar mombasa is erg leeg.
We hebben ontbeten met een hamburger van de Mac die we na de douane tegen kwamen. Kopje koffie en thee erbij en daarna op zoek naar de gate. Nog ruim een uur voor we vliegen en we hebben de laatste tafel bemachtigd.

Het voelt al Afrikaans,  zoveel afrikanen zitten hier om naar Nairobi te gaan.
Hoe zal het zijn , wat zal er op ons af komen.
Deze rust om hier even te schrijven aan jullie , samen praten , hier zijn. Wat voelt het weer fijn.
Tot snel
Liefs xx

• 01 December 2021 - 19:47

Leo:

Een fijne reis allebei .Ik hoop dat alles goed komt daar ! Ik zal jullie blijven volgen.