4 dec 2021 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 4 dec 2021 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

4 dec 2021

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

05 December 2021 | Nederland, Eindhoven

4 dec
Voordat we vertrokken naar Shima hills hebben we Peter nog even gezien. Peter gaat nu voor 2 weken voor zijn werk richting Nairobi. Wat zijn ze gegroeid de afgelopen 8 jaar. Van kleine jongen, naar het proberen op eigen benen te staan en zelf iets op te bouwen.

De avond ervoor kwam hij ook nog even langs bij Joris en hebben we herineringen opgehaald. Van beide kanten werdt dankbaarheid getoond dat ze dankzij ons dit hebben kunnen bereiken. Van onze kant zijn we vooral trots. Trots op wie ze zijn geworden, hun eerlijkheid, hun doorzettingsvermogen en eigen inzet.

Daarna zijn we richting Shima hills gereden en hebben we genoten van een mooie auto tocht door dit natuurpark. Sandro en Sabrina keken hun ogen uit toen ze de dieren zagen. Na 1.5 uur rijden kwamen we op een punt in het park waar we de auto parkeerde en aan een wandeltocht begonnen van 2.5 km.

De tocht was indrukwekkend. Het looppad was gevormd door de invloeden van de natuur. Dit maakte dat er zeer lastige stukken tussen zaten. Marcel op pad met volle bepakking drinken voor ons alle 5 en Joris met Sandro als bepakking.

Aangekomen bij de waterval werd er heerlijk genoten van het warme en frisse water. Zoveel plezier hiermee. Geweldig om te zien.

Hierna volgde dezelfde weg terug maar dan omhoog. Dat was iets gemakkelijker.

Hierna hebben nog een uur in het park geregen en werden we nogmaals verblijd met de baboons, ( de beerbaviaan van kenia )en de familie wrattenzwijn. Uiteindelijk zagen we ook de enige giraffe die nog in het park over is. We hadden de gehele tijd een ranger bij ons in de auto die ons veel kon vertellen over het park

Het was een geweldige dag en iedereen was vermoeid. Sabrina en Sandro lagen op de terugweg te slapen.
Aisha had weer haar best gedaan en voor ons chapati gemaakt met beef en saus.