12 dec Samuel - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 12 dec Samuel - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

12 dec Samuel

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

14 December 2021 | Nederland, Eindhoven

12 dec Samuel

Wat slapen we goed in deze zelfgebouwde slaaptent. Dicht bij de vloer, een matras , 2 kussens en een muskietennet. We worden iedere ochtend gewekt door de moskee. Dan is het 5.45. Nu weet ik dat ik dan morgen even moet opstaan om Simon nog een laatste keer te zien voordat hij naar school vertrekt en wij weer terug rijden naar Ukunda.
Scholen beginnen vroeg , om 7 uur.

Gisteravond heb ik ook Samuel weer gezien. Hopelijk vandaag nog even voor een paar mooie foto's.
Samuel nu inmiddels 28 jaar oud. Hij doet het goed op eigen benen staan. Hij heeft een baan gevonden. Vele dingen heeft hij aangepakt. Scholen gevolgd voor zover mogelijk. Een klein wiinkeltje geopend bij zus Janet aan de andere kant van Mazeras. Nu eindelijk op zijn eigen primary school als sinds een jaar een baan. Hij zorgt voor alles om de school heen. Dieren , planten en onderhoud. Dagen makend van 10 a 11 uur heeft hem mogelijk gemaakt dat hij een vast salaris kan aantonen.

Samuel is naar de bank gegaan en heeft een lening gekregen hierdoor. Hij is gaan bouwen op de familiegrond tegenover Josphat. De ruwbouw staat er, een dak erop. We zijn er gisteren even langs gegaan. Wat zorgt Samuel goed voor zixhzelf. Alle kleding wassen ze zelf met de hand. Onze handen zijn aan het vervellen van de agressiviteit van het poeder.
Gewassen kleding hing bij Samuel. Een klein kaarsje brandend aan de muur. Het zag er heel gezellig uit. Wat is deze jongen al ver gekomen met wat hulp en heel veel eigen inzet en wilskracht.

Samuel is vandaag nog bij ons komen eten en aangeschoven voor een spelletje skip-bo. Zijn telefoon heb ik bij ons aan de oplader gehangen. Ook Samuel heeft geen electra in huis.

Alle boys hebben we nu gezien, en wat is het mooi om alle boys zo samen te zien. Zittend op de grond , samen eten en een nieuwe generatie ( sandro ) erbij

We hebben Samuel nog een paar mooie Sneakers gegeven. Ook bedacht ik me toen hij weg ging dat ik mijn powerbank bij me had. Deze gebruik ik bijna niet. Ik heb hem aan Samuel gegeven zodat hij in zijn huisje zijn telefoon kan opladen en op het werk eventueel de powerbank kan bijladen

Wat was het weer een mooi weerzien. Het contact is weer opgebouwd en telefoon nummers zijn gecheckt. Na 2.5 jaar was het weerzien nog even fijn alsof de tijd niet voorbijgeraasd is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 95994

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: