18 dec 2021 laatste dag kenia - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 18 dec 2021 laatste dag kenia - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

18 dec 2021 laatste dag kenia

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

19 December 2021 | Nederland, Eindhoven

18 dec

Vandaag is onze laatste dag in Mombasa. We vertrekken om 16 uur naar de luchthaven en de 1e vlucht zal gaan om 20.20 naar Nairobie.
In Nairobi zullen we 2 uur moeten wachten voor de volgende vlucht die dan 7 uur zal duren. De nachtvlucht naar Amsterdam.

Vanmorgen ben ik eerst om 7 uur naar het Diani hospital gelopen voor de geprinte versie van onze PCR test. Online had ik deze al naar KLM doorgestuurd maar in kenia en zeker met de overstap in Nairobi wil ik ook graag de geprinte versie in mijn bezit hebben.

Iedereen staat hier om ongeveer 6 uur op. Het is dan daglicht. Alles start vanaf 7 uur. Het was buiten dan ook al aardig druk op the road. Ik werd weer zeer vriendelijk geholpen.
Hierna een lekker laatste ontbijd gemaakt voor Marcel en mij en we begonnen met opruimen. We nemen maar 1 koffer mee terug en de andere 3 blijven hier.

Joris kwam om ongeveer 10.30 en we zouden ergens nog even wat gaan drinken. Even de dag breken. Hij bestelde voor de kleine lunch 1 bordje frietjes met 2 kleine saucijsjes. Dit doen we meestal en dan delen we dat met ons 3. We hebben dan een klein beetje wat te snacken bij het kletsen.
Teruggekomen gingen Marcel en ik nog een laatste keer douchen voor de lange reis.

Aisha sister kwam voor de check out en bijna was ik mijn kleding vergeten voor de winter in Nederland. We reden naar Aisha en ze zou nog wat lekkers maken voor ons. We kregen heerlijk aardappelen met een kurkuma laagje, zelfgemaakte mandazi en een lekkere salade. Ik kreeg nog mandazi mee voor onderweg.

We reden nog even langs Peter lady met haar 2 kinderen. Van Peter heeft Joris de auto mogen lenen. Alle broers zijn heel close met elkaar. Ik belde nog met Peter maar hij kon het niet meer halen om ons te zien. Hij was voor zijn werk nog te ver weg.
We namen nog een aantal leuke foto's bij de familie van Peter en waren uitgenodigd om de volgende keer bij hun te gaan eten.

Precies om 16 uur reden we naar de luchthaven. We moesten daarbij weer met de Likoniferry en door Mombasa town center. Dat is altijd weer een uitdaging. Joris heeft het weer goed gedaan en om 18.20 waren we op de luchthaven. Alles ingecheckt en nu wachten. Alles mag mee. Ook wij en de Mandazi.

Tijdens het wachten op de 1e vlucht hebben we kennisgemaakt met 2 Nederlandse vrouwen die ook via een stichting al sinds 2013 werkzaam zijn in kenia. Nu ook voortaan vanuit zichzelf ipv de stichting. Ze hebben inmiddels ook locale vrienden gemaakt die ze helpen zoals wij dat ook doen. Samen hebben we wat tips en tricks uitgewisseld en leuke overeenkomsten gedeeld. 2e incheck gehad en zometeen boarden voor de laatste vlucht

Het was een onwijs mooie reis. Wat hebben wij en al onze keniaanse vrienden met hun familie genoten van deze mooie ontmoeting