17 dec 2021 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 17 dec 2021 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

17 dec 2021

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

18 December 2021 | Nederland, Eindhoven

17 dec

Vandaag zijn we in de ochtend naar het Diani Hospital gelopen voor onze PCR test.
We werden ontzettend vriendelijk geholpen. We hadden van te voren ook al met ze via messenger geschreven en toen bleek al dat ze vrij snel reageren op al onze vragen.
Iedere dag tussen 7-10 uur in de ochtend kun je er heen om een test te laten afnemen.

We besloten iets eerder te gaan dan we in gedachten hadden , en dat was maar goed. Aangekomen moesten er vele papieren worden ingevuld en nagekeken. De betaling werd gedaan en daarna in de wachtrij voor de afname van de test.

Vond ik het in Nederland verschrikkelijk hoe deze afgenomen wordt, moet ik zeggen dat het hier een stuk vriendelijke gedaan werdt.

Wachtend op de test kwamen we in gesprek met een werkzame Italian in kenia en raakte we aan de praat over Covid, toerisme, rode land code, weinig besmettingen of last ervan , het body afweersysteem , inwoners populatie enz enz.

We zouden een email krijgen van de resultaten en ik mag ze morgen ook uitgeprint komen ophalen.

Inmiddels zijn de resultaten binnen en beide zijn goed voor te reizen. Ook zijn we ingecheckt en hebben we onze boarding pass in ons bezit.

Van Sabrina hebben we vandaag ook afscheid genomen. Wat had ze het moeilijk. Wat heeft ze een geweldige dagen met ons gehad. Wat hebben we haar moeder verwend.
Sabrina heeft ook een aantal spulletjes mogen ontvangen en gaat aan de slag met zichzelf. Ze zal ons weer goed op de hoogte houden.
Zoals Hasan zei het is geen goodbye, but, see you later.......

We zijn in de avond weer bij Joris en Aisha gaan eten, waar Sandro mij en Joris aan een moeilijke puzzel heeft gezet. Ik nam 2 appels voor hem mee.
Appels zijn duur in kenia, ze moeten geimporteerd worden. Aisha legde uit, als ze je een appel zien eten dan zeggen ze , that one has money......

Mochten jullie na aanleiding van onze reis een donatie willen doen dan volgt hieronder het rekening nummer. Wij zijn geen stichting en werken met kleine bedragen direct bij de persoon die het nodig heeft. Wij betalen onze reis zelf en doneren zelf ook iedere maand. We hebben maandelijks een paar donateurs zodat we deze personen blijvend kunnen ondersteunen zolang nodig is.

NL80KNAB 0408308907
Tav bianca van de ven
Tnv hulp kenia

Pas goed op elkaar , respecteer elkaar.