Dec 2022 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu Dec 2022 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

Dec 2022

Door: marcel en bianca

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

30 December 2022 | Nederland, Eindhoven

Dec 2022 update kenia...

Nog een kleine 2 weekjes en dan vertrekken we weer naar Kenia.

Iedere keer zal de reis weer anders zijn, zoals we zelf ook veranderen in het leven.

10 jaar doen we het nu. Gestart in oktober 2012 samen met de kinderen en Dutch Dental Care. Wie had dat gedacht dat dit in ons leven zou komen. Op deze manier , zoveel mensen en zoveel herineringen.

Dat we dit hebben kunnen bereiken, zo ver weg maar met zulke mooie doelen.

Zoveel energie erin gezet om dit allemaal te bewerkstelligen.

Laatst nog even met Joris hierover gesprokendat de connectie die we samen hebben, het vertrouwen in elkaar om helemaal jezelf temogen zijn.. Onze westerse cultuur vermengd met de Afrikaanse cultuur leert elkaar te begrijpen. Wat voel ik en hoe gedraag ik me. Met respect hebben we vele diepe gesprekken gevoerd en geen moeilijke momenten werden vermeden waarbij de band alleen maar versterkt werd.

Toch is het lijfelijke gevoel ook nodig.

Ik vertelde Joris afgelopen week. Ik wil Kenia weer voelen , ruiken , zien, weten hoe de connectie is en diep in jezelf weer weten hier doe ik het voor.

Dat gevoel hebben we ook echt nodig om door te gaan. Met je eigen ogen zien wat er gaande is. Weer nieuwe plannen maken hoe we kunnen ondersteunen.

Joris is heel enthousiast om voor ons weer een slaap gelegenheid te vinden.

Hopelijk lukt het om hetzelfde te boeken als afgelopen jaar. Dat horen we aanstaande week. Uit voorzorg heeft hij wel iets anders geboekt.

Onze Amerikaanse buurvrouw is er nog steeds. Joris kwam haar in de supermarkt tegen en ze spraken over onze aankomst datum. Fingers crossed dat we er weer mogen verblijven.

Alles is geregeld,het visum voor ons allebei kwam eindelijk op 1e kerstdag binnen. Een mooi cadeautje. Ook 3 koffers zijn al helemaal klaar voor vertrek.

De laatste koffer en de rugzakken zijn voor alle laatste spulletjes en onze bagage. Het is iedere keer weer een uitdaging om zoveel spulletjes bij elkaar te krijgen en ook de koffers te verzamelen die meegaan en daar blijven.

Janet kijkt voor het eerst ontzettend uit naar onze komst. Ze kan niet wachten om ons op te halen van de luchthaven .

Sinds ze weg is bij haar getrouwde familie vind ze de kracht heel langzaamaan terug om weer door te gaan. De psychose die haar na 8 jaar mentale onderdrukking overkwam, het verlies van haar veel te vroeg geboren baby hadden haar heel ver gebroken.

Ze vertrok naar het familie huis in Mazeras samen met dochter Vicky en zorgde voor oma. Het familie huis dat we hebben gerealiseerd samen met Joris. Een veilig thuishaven.

Sabrina vertrok naar Uganda om daar een nieuwe uitdaging te zoeken.

Een plotseling vertrek voor ons. Gelukkig hebben we nog af en toe contact en weten we dat ze gelukkig is daar. Ze is dankbaar dat ze de keuze heeft gemaakt en zelfstandig een leven op kan bouwen. Vriendschap is geven en loslaten zonder oordelen.De ander vrij laten zodat ze kunnen vliegen. Soms lastig om daar jezelf een beetje voor aan de kant te zetten , maar stap er over heen en zie. Ze leren.

De ene deur sluit een beetje en een ander opent. Zo ook met Janet. Zo dankbaar dat we haar nu een beetje kunnen helpen. Die ruimte en tijd is gekomen. We hadden er al eerder overnagedacht maar nu uiteindelijk uitgevoerd. Alles valt weer op zijn plaats..We hebben voor het eerst veel contact met haar via de app en we voelen haar enthousiasme, haar dankbaarheid en verandering. Dat brengt bij ons een grote glimlach.

Josphat heeft een aanbouw aan zijn huis gerenoveerd wat door de heftige regenval ernstig verzakt was. Gerealiseerd met de sponsorhulp konden we direct hulp bieden.

Zijn jongens doen het erg goed op school en kunnen allemaal een jaar verder.

Ik zie Marcel en mij nog lopen met de tweeling een aantal jaren terug. Wat groeit het leven mooi door.

Met Josphat heb ik de voetbal games gedeeld. Hij luisterend en mij op de hoogte houdend wie tegen wie moest spelen en wanneer.

Nancy kan niet wachten om de chapati te maken als dank je wel voor alle hulp.

Dit keer reizen we vanuit de luchthaven direct door naar Mazeras. Een goede optie van Marcel. We gaan een aantal dagen korter en dan reizen we niet iedere keer op en neer.

Tot heel snel met meerdere dagverslagen

Dank je wel voor iedereen die ons helpt , interesse toont en gewoon een luisterd oor is en ons volgt

Veel liefs X


  • 30 December 2022 - 13:12

    Henny:

    Hallo hallo lieve Bianca,

    Wat fijn dat jullie weer naar Kenia gaan! Ik mail even om te vragen of je nog wat financiele ondersteuning kan gebruiken? Dat had ik al eerder willen vragen toen ik 2 weken geleden bij Minke langs was geweest (wat erg gezellig en hartverwarmend was, zoals altijd), maar jij was te druk aan het ronddraven. Ik heb een tijdje gewacht maar je kwam niet naar de balie, dus toen heb ik je helaas niet gesproken. Mail me even op h.a.romijn@tue.nl

    Het zal wel vreemd zijn om straks iedereen weer te zien behalve oma. Maar het is goed zo. Voor haar zelf in de eerste plaats, en voor iedereen in haar omgeving. Ze mag rusten.

    Met mij alles goed, alleen heel erg druk. We zijn een nieuw en nuttig (!!) project in west Afrika gestart met financiering door de EU, waar partijen in Nigeria, Ghana, Burkina, Senegal, Benin en Marokko aan mee doen, het gaat over verbetering van de voedselvoorziening met natuurlijke methoden (agro-ecologie). Ik ben al in Marokko geweest in november, een unieke ervaring. Toch hoop ik ook weer eens naar Uganda af te reizen en wie weet kan ik dan ook contact leggen met Sabrina.

    Lieve groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 96049

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: