20 jan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 20 jan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

20 jan

Door: marcel en bianca

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

21 Januari 2023 | Nederland, Eindhoven

20 Jan

En dan denk je in de ochtend , ben even zonder woorden , inspiratie en komt er een heel lief berichtje van een vriendin binnen die jou gewoon weer opend,inspiratie geeft over het hoe en waarom in het leven. Over hoe ons project begonnen is en waarom / waardoor en wat het met je doet.

Dat je dingen echt kunt bereiken door ze te dromen te wensen, aan te trekken en dat je pas veel later , alles op een afstand ziet en ervaart. Dan denk je "Wauw wat is dit mooi wat ons overkomen is en wat we bereikt hebben."

Je kunt alleen je aanreikingen zien als je er voor open staat. Je hoeft er niets mee te doen. Ik deed er iets mee. Ik had dromen / plannen wensen, energie.

Vaak zie je als je een eerste stap zet en het kleine balletje begint te rollen, het verder rolt en groter wordt. Je kunt het , geloof in jezelf. Probeer het en doe er moeite voor. Wees enthousiast,vol energie en overgave en believe you can do it.

You can change your life.

the greatest gift you can give to someone is your time.. dat schreef ik haar vanmorgen terug. En dat is zo.

Vaak is het lastig om contact met Kenia te krijgen als we in NL zijn. . Geen power , bad network. En dan lukt het wel een paar minuutjes en valt het internet weer uit. Maar dan zo dankbaar voor de paar minuutjes tijd aan elkaar.

Vandaag namen Marcel en ik zelf de tuctuc naar Joris en Aisha en bezochten hun op hun werk. Aisha uiteindelijk de kledingwinkel overnemend en Joris met een pas startende watershop. De kledingwinkel , daar hebben Marcel en Joris zelf de planken in gemaakt en opgebouwd in 2015. De eerste start naar iets zelf proberen op te zetten. Een dagelijkse bezigheid gevend.

Joris stond in de winkel en Aisha ging sapjes maken en verkopen. Zwaar werk en veel weg. Er kwam een kindje genaamd Sandro en Aisha ging meer in de kledingwinkel werken.

Joris zocht een nieuwe uitdaging en is afgelopen jaar de watershop begonnen.

Hij heeft vele klanten die water bij hem bestellen. Zo werken hij en Aisha aan een opbouwend leven.

We zijn een stuk gaan lopen door de buurt. Vele open stukken met vele bomen en planten. We zagen veel bananen bomen en zelfs een casewtree en Joris probeerde een noot open te maken. We zagen de olie er uit komen.

Hierna werden we meegenomen naar de plaatselijke kleermaker. Onze maten werden genomen. Ik heb een broek 10 jaar geleden hier laten maken. Deze zijn erg luchtig en gemakkelijk te dragen. Ze beginnen te verslijten. Gisteren een mooie scarf ( sjaal ) gekocht waar ze alle kleding van maken. Maten werden genomen voor een nieuwe. Als verassing had Aisha een mooie doek gekocht en hier wordt een jurk van gemaakt.

Er zaten binnen 2 vrouwen en ze aten kleine garnalen. Ik keek en vroeg " eten jullie die met de schaal en de staart op ? Zelf met de kop er aan zei Aisha. Ze moesten lachen. Ook over de kip dat we zoveel weggooien dat hun nog opeten.

Wij eten vandaag cocos rijst met octopus. Vers geraspte cocos rijst. Het eten bereiden wordt gezamenlijk gedaan met zoveel ontspanning en tijd. Gewoon fijn om in deze keuken aanwezig te zijn en daarna te mogen genieten van dit heerlijke locale eten.