27 aug 2019 dagje naar Janet - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 27 aug 2019 dagje naar Janet - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

27 aug 2019 dagje naar Janet

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

28 Augustus 2019 | Nederland, Eindhoven

27 aug dagje naar Janet

Vandaag na het ontbijd vertrokken Aisha, Sandro, Simon en ik naar Janet. We gingen op 2 motorbikes. Eer dat je er 2 gevonden hebt ben je al een tiental minuten verder, hierna nog onderhandelen over de prijs en na ruim een half uur wachten konden we gaan. Simon en ik samen en Aisha met Sandro. Het is best wel een afstand en met de motorbike zeker wel een half uur rijden. Ben iedere keer dankbaar dat we geen uitglijder maken over de zandwegen.

Emanuel de 1 na jongste broer let nu even op de shop van Samuel ( zijn 4 jaar oudere broer ). Deze shop is gebouwd naast het huis van Janet. Op deze manier probeert Samuel wat bij te verdienen. Samuel werkt nu eventjes voor de gouverment.
Emanuel was heel erg blij ons te zien. Ik nam wat boodschappen uit de winkel mee voor josphat en verblijde de kids met wat koekjes.
Binnen bij Janet kregen we thee melk en brood.
Ze wilde ook graag voor ons een lunch maken en vertelde dat toen ik juist wilde gaan. Janet had gehoopt dat we de hele dag zouden blijven. Helaas bedankte ik voor de lunch want dan ben ik al gauw weer 3 uur verder en het was al half 2.

Ik wilde graag boodschappen doen met Simon en nog het avondeten bij Josphat gebruiken zoals beloofd.
Zoals ik Josphat ook beloofd had om hem een video call te geven zodat hij Janet en Emanuel kon zien, dat vond hij erg leuk en de rest ook.
Janet haar man werkt in Saoedi Arabië in een hotel. Hij komt maar 1 maand per jaar naar huis. Dat is in dec. Dan zijn ze een maand samen en dan gaat hij weer. Hij stuurt zijn geld naar Janet waar ze probeert een mooi huis te bouwen. Janet is lereares en hoopt dat ze dit semester wat werk kan vinden. Samen hebben ze een dochter vicky van 5 jaar oud.

We maakte nog wat family foto's en toen probeerde we een motorbike te krijgen. Weer lange tijd wachten en ik was blij dat ik ruimschoots had aangegeven om te gaan.
Thuis samen met Simon de spullen afgeven bij Josphat voor chapati en verder door naar de markt. Josphat zat voor zijn shop en vond de verassing om ons te zien erg leuk.
Hij regelde de motorbike. Deze kan ik ook. De motorbike driver zijn hele goede vrienden van Joris en Josphat. Bij hun hebben we 2 jaar geleden nieuwjaar gevierd.
Op de markt hebben we tomaten paprika knoflook gember uien en bij de slager vlees gekocht..
We zagen Nancy ( Josphat zijn vrouw) ze was klaar met werken en onderweg naar huis. Ze liep met een lege fles om hier bakolie in te kopen. Ik gaf 100 shilling dat is 1 euro om de fles te vullen

We belde de motorbike weer en reden voorbij Josphat shop. Vrolijk zwaaiend. In mazeras komen nooit geen blanke dus degene die met mij reist is bijzonder, toch kennen al vele mensen mij en weten bij wie ik hoor.
In de ochtend ook nog wat foto's gemaakt van Jacky die vloeibaar waszeep aan het maken was om te verkopen.
Dadelijk naar Josphat met het vlees en gaan we samen eten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 95828

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: