Aug 2022 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu Aug 2022 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

Aug 2022

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

06 Augustus 2022 | Nederland, Eindhoven

Aug 2022

De aanloop naar de verkiezingen

Wat een stress in Kenia. As dinsdag zijn er de verkiezingen. Gelukkig verwachten ze nu nog niet al te veel geweld. Er is wel verzocht om vanaf vandaag alle winkels te sluiten. De scholen zijn al een week dicht om veiligheid redenen.

Voedsel moet worden opgeslagen.

Er is al een tekort aan maïsmeel, dus een voorraad opslaan kan al helemaal niet.

Gisteren kreeg ik een noodkreet van Samuel. De broer onder Joris. Hij heeft een eigen kippenproject opgestart. Hij vraagt nooit om hulp en alles probeert hij vanuit hemzelf. Een eerlijke integere jongen. Ik besefte direct dat er iets aan de hand was. Helaasalleen vandaag kan hij nog voer voor de kippen kopen. Iedere shilling wordt uitgerekend en nu had hij een tekort voor het voer.

70 euro.

Ik doe alles in overleg met Joris zodat ook hij weet wie vraagt er hulp en waarom.

Mijn keuze was direct gemaakt maar ik wilde graag zijn mening weten.

Joris vertelde,ja ik weet ervan maaar ik kan hem helaas niet helpen want ik heb het zelf ook erg moeilijk op dit moment.

Ik vertelde dat ik Samuel zou helpen, omdat ikhem zijn project erg gun en trots ben op zijn eigen inzet.

Samuel zo dankbaar met zijn berichtjes maar ook schamend om de hulp te moeten vragen.

Ik heb zo goed al mogelijk hem gerustgesteld en verteld dat we daarom er zijn. En dat ik onwijs trots op hem ben hoe hij dit al opgezet heeft en volhoud.

Ik merk dat ook Joris en Josphat het zwaar hebben dus even aftasten en hulp bieden waar nodig en dat het snel dinsdag mag zijn dat de rust weer terug keert voor iedereen. Hopend op een eerlijke vredig verkiezing met een eerlijke uitslag want ook dat weet je daar nooit