19 jan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 19 jan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

19 jan

Door: marcel en bianca

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

20 Januari 2023 | Nederland, Eindhoven

19 Jan

Vandaag even flink bezig geweest alle meegenomen spulletjes te sorteren. Dankbaar dat we het iedere keer weer voor elkaar krijgen koffers te vinden en te vullen met diverse producten.

Joris vertelde me gisteren nog " Bianca even when you come with nothing you are so welcome ".

Vandaag met Joris gesproken over de kleuren van de keniaanse vlag en de betekenissen ervan. Dit ook direct opgezocht en dan is internet wel ontzettend fijn. [e-1f1f0][e-1f1ea]

De zwarte kleur staat voor de vrijheidsstrijd naar de onafhankelijkheid, de rode kleur staat voor het vloeien van het bloed van de Kenianen en de groene kleur staat voor de bossen van Kenia. De kleur wit, staat voor de vrede en eenheid van Kenia. Het Masai-schild in het midden van de vlagmet haar gekruiste speren,staat symbool voor de strijd voor de vrijheid en de Keniaanse bereidheid om deze te verdedigen.Kenia is in het verleden een Britse kolonie geweest, die duurde van 1888 tot 1963. Hierna werdt Kenia onafhankelijk.

Nog gesproken hierover en dat zijn opa en oma dat nog zo bewust hebben meegemaakt.

Ze hebben een kerstboom in Kenia , een hele mooie boom die alleen bloeit in de maand dec en Jan. Joris is een aantal bomen aan het planten in Mazeras waaronder ook deze boom. Ik zal een foto van de boom posten bij het bericht.

Marcel is van de muskieten vangen voordat we gaan slapen. Waar ik makkelijk denk ach er zal er toch echt geen zitten controleerd marcel eerst uitgebreid met zaklamp en elektrische vliegenmepper of we niet gefopt zijn door een muskiet. Hij heeft er al meedere gevangen en ons gered van vele muggenbeten.

Vanmiddag zijn we met Joris naar de andere kant van de zee gelopen en daar een drankje gedaan. De zee en het strand zijn ook hier erg mooi. Ik zou daar uren kunnen zitten en genieten van het zand, de golven en het geluid van het water. Joris vertelde vandaag,als jullie hier zijn dan heb ik ook vakantie. Dan doe ik ook even niets. Normaal ben ik erg druk in beweging iedere dag.

Vandaag hebben we gesproken over het eten van voedsel. Joris vroeg aan ons of wij niertjes en lever eten, en wat we allemaal eten van een kip. Hij vertelde dat ze hier alleen de veren niet eten. Ik wist idd dat ze hier zelfs de chicken legs eten. Kan me nog een foto herinneren van jaren geleden dat ze met kerst een kip hadden geslacht. Joris vertelde toen dat de kip een suprise had ( eieren inside) . Hij zei ook wij zijn niet anders gewend. That's the different of life

Vanavond weer bij Joris en Aisha gegeten. Chapati met greens en patatoe stew. En de left over meegenomen voor ontbijd morgen. Direct even gevraagd wat de tuctuc kost zijn kant op. Morgen wil ik nl een keer zelf zijn kant opgaan in de ochtend.

En dan eindigen dit berichtje vandaag met de woorden van Hasan. Een hele lieve grote neger ( bijnaam Jumbo ) die we in 2013 voor de 1e keer ontmoeten. We leren hem kennen via een vriend en tussen ons ontstond een lieve vriendschap. Het bleek dat hij Joris kende vanuit het werken in een hotel. We hebben 2x bij Hasan mogen logeren. Hasan was degene die ons voor de 1e keer naar Mazeras bracht en hier mijn tranen, en mijn gevoeligheid zag. Hij stuurde me hele mooie woorden die ik nooit ben vergeten en nog altijd met me mee draag. Hasan is helaas overleden na een heel kort ziektebed in 2019. En groot gemis. Ook zal ik de 1e foto posten die Hasan toen van me heeft gemaakt bij Mazeras. Ik samen met Vicky .

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words wherever you are [e-1f64f]


  • 20 Januari 2023 - 07:08

    Melanie :

    Mooi Bianca [e-2764]️[e-1f64f]


  • 20 Januari 2023 - 13:20

    Henny:

    Wat mooi Bianca! Met dank aan Hasan-Sumba. De boom is volgens mij een flame tree. Klopt dat?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 95825

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: