12 jan 2016 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 12 jan 2016 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

12 jan 2016

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

13 Januari 2016 | Nederland, Eindhoven

Gisteren hebben we een mooi dagje strand gehad met Joris en Aisha. Met de tuctuc zijn we naar Congo beach gegaan, en hebben hier een aantal uren rondgelopen.
Vele foto's zijn gemaakt. We hebben baobap bomen gezien en de vruchten gevonden. De vrucht breek je open en de zaaden stop je in je mond en daar zuig je op net als een zuurtje. De pit binnenin spug je dan weer uit.

We hebben heel veel door het water gelopen en genoten van het uitzicht en de rust.
Er zijn op dit moment weinig toeristen in Kenia. Ik hoop echt dat dit weer goed op gang komt. Kenia is heel erg mooi, heeft een mooi natuurgebied en zeer vriendelijke mensen.

We hebben een aantal uurtjes gelopen en kwamen daarna weer bij de grote weg, die we een poosje volgende. Uiteindelink gingen we hier weer een zijpad in richting de zee.
We zagen een aantal aapjes en aisha had een aantal baobap vruchten gekocht. Joris vertelde me dat ik deze wel aan de aapjes mocht geven. Het is grappig om die aapjes op de vruchten te zien zuigen, uit hun mond te nemen, en dan weer verder op te peuzelen. Het is goed dat Joris ons advies geeft wat wel te doen en wat niet te doen.

Richting de zee kwamen we uit aan de achterkant van de beach hotels, en kun je een heel eind de zee volgen. Dat hebben we ook heerlijk gedaan. In de zee liggen een aantal booties heerlijk te dansen op het water.
We passeerde het hotel waar Joris afgelopen maand zoveel gewerkt had, en hij vond het leuk om een aantal werknemers te zien. Hij speelde even volleyball en kletste bij met het entertainment team. Ik hoop zo dat ze hem een betaalde baan geven. Wat zou dat mooi zijn.

We besloten om vis te eten bij een local restaurant. We kregen een heerlijk gegrilde platvis, spinazie, ugali en een kleurrijke salade. Het was super heerlijk. We hadden ontzettend genoten en waren vele malen goedkoper uit als in een officieel restaurant.
Hierna vervolgde we onze weg weer verder over het strand, om uiteindelijk weer in de bewoonde wereld te belanden.

We liepen nog een stukje richting de supermarkt om nog wat thee en brood te halen. Met de tuctuc gingen we weer richting het huis. Nog 3 dagen Ukunda en dan gaan we weer terug naar mazeras. Gisteren hebben we een beetje een planning gemaakt, de tijd gaat so snel.

• 13 Januari 2016 - 12:05

Ding Minten:

Ziet er allemaal heel mooi uit laura nog heel veel kijkplezier en de groeten van je collegas