Joris en sabrina - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu Joris en sabrina - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

Joris en sabrina

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

19 Augustus 2019 | Nederland, Eindhoven

Het beloofde verhaal van Sabrina en Joris.
Een misverstand met de communicatie is snel gemaakt wanneer je ver van elkaar af bent een slechte internet verbinding hebt en het soms lastig is om elkaar te bellen. Het is vaak in welke intentie je een Whatsapp leest, je kunnen verplaatsen in de situatie van de ander en het hier zijn door het weer te kunnen begrijpen.

Eerst Sabrina... Ze heeft vandaag alles laten zien van haar school, haar behaalde rijbewijs en uitgelegd hoe ze door kan groeien in haar opleiding. Sabrina gaat naar school mbv een sponsor. Ontzettend fijn dat ze deze kans krijgt en heeft kunnen nemen. Sabrina volgt nu een 1.5 jarige opleiding voor lesgeven in het onderwijs. Hiervoor krijgt ze een certificaat.
Hierna kan ze een vervolg opleiding volgen van nog een keer 1.5 jaar voor een diploma.
Heel goed dat ze dat heeft uitgezocht en ons heeft ingelicht.
We gaan ons best doen om haar verder te helpen

Joris.... altijd boordevol plannen en mooie ideeën.
Op dit moment druk bezig met de afronding van zijn study door 3 maanden stage te lopen en hierna examen te doen.
We hebben levens verhalen gedeeld

Joris vertelde over het leven toen zijn papa er nog was. Die werkte als een huishouder bij mensen en was een zeer geliefd persoon waardoor ze hem bijna iedere dag wat lekkers gestopte toestopte voor het gezin. Ze aten minstens 2x per week vlees en kregen meerdere dingen toegestopt waardoor ze goed te eten hadden. De kinderen om hun heen waren jaloers en plaagde hun en wilde toen niet met hun spelen. Waaronder ook Josphat.
We spraken over hoe het leven situaties zo kan veranderen die je niet verwacht. Kijk nu naar Josephat hoe we hem nu ook helpen en hoe close Joris en Josphat nu zijn.

Joris vertelde dat zijn vader overleed en zijn moeder echt struggelde om de school te betalen wat daarna niet meer kon en Joris moest van school. Joris probeerde hetzelfde te doen net als zijn vader. Huishouder. Hij verdiende hiermee 14 euro per maand. Te weinig om ermee door te gaan en zeer ongelukkig voelend. Hij kon werken in een garage en bracht benzine rond en nam vervuilde benzine mee terug. Slapen deed hij in de garage. Een zeer lichaam onvriendelijk beroep en ook hier sloopte hij zichzelf. Zijn moeder werd ernstig ziek en overleed.
Joris vertelde mijn mama was zo sterk voor ons. Ze klaagde nooit hoe moeilijk ze het ook had. Ze probeerde het huis te repareren en klusjes van een man te doen. Totdat ze niet meer kon , kanker kreeg en overleed. Vele jonge kinderen achterlatend als wees.

Joris ging werken in de schooltuin. Vrijwillig en een leraar zei hiermee kun je je laatste jaar afmaken want het is zonde van een jongen die zo goed kan leren zoveel tegenslagen heeft.
Probeer hierna naar diani ukunda te gaan daar zijn hotels misschien kom je zo verder. En zo hebben wij Joris ontmoet. Opgepakt en weer de levensenergie terug gegeven die hij en zoveel anderen verdienen.

Hiermee komen we op een andere droom van Joris. Zijn zoontje Sandro die net als Joris erg pienter is.
Er bestaat al een kleuterschool vanaf 3 jaar.
Joris heeft al vele dingen qua kosten uitgezocht. Ik blijf realistisch en heb Joris daar ook opgewezen. We hadden een zeer goed gesprek. Wat zeker vervolgd wordt. Door een school te volgen ben je stabieler in het leven dat is iets wat Joris wenst voor Sandro. Een betere start. Hele mooie woorden van iemand die vele denkwerken verzet, nooit opgaf hoe moeilijk ook en sinds 7 jaar weer mooi kan lachen toen wij in zijn leven kwamen
Joris ging om half 10 in de avond nog snel naar de barber shop zodat hij morgen goed verzorgd op het werk kan verschijnen
Wat hebben we ondanks vele zware verhalen ook flink gelachen vandaag

Fotos plaatsen op deze website lukt helaas niet dat ga ik over een dag of 4 proberen als ik ergens sterke Wi-Fi kan krijgen

• 20 Augustus 2019 - 14:12

Diny:

wat maken jullie veel mee en heel knap .
    je maakt die mensen wel gelukkig

• 20 Augustus 2019 - 18:56

Vera:

Wat een verslag, ik heb het met een lach en een traan gevolgd. Goed dat jullie er zijn.