23 sept 2020 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 23 sept 2020 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

23 sept 2020

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

23 September 2020 | Nederland, Eindhoven

We are preparing for school re opening in October

Dit bericht stuurde josphat naar mij. Ik heb dit bericht direct gecheckt bij Sabrina die dit direct beaamde.

Het is fantastisch nieuws. De scholen moeten gewoon open, ze zijn al veel te lang dicht voor alle kinderen en de jong volwassen.

Vanavond was er nieuws over kenia op het journaal. Helaas door de sluiting van de scholen zijn er vele zwangerschappen onder jonge schoolmeisjes. Ouders zijn te druk met overleven in de armoede, op school is de voorlichting te laag. De arts vertelde dat de sterfte voor moeder en kind hoog is bij de geboorte omdat het lichaam niet volgroeid is voor een zwangerschap en bevalling op zeer jonge leeftijd. Dit meisje was 14 jaar. Hierna weer terug de armoede in. Het was heftig en schrijnend om te zien.

Ik heb veel contact met Joris en zijn family ...ook met Josphat en zijn gezin. En ook met Sabrina met wie ik nu even online was.

Heb haar een flinke hart onder de riem gegeven. Helaas we kunnen niet reizen en elkaar niet zien, maar mentaal ondersteunen kunnen we wel. Hun zorgen wat ontnemen en zorgen dat ze deze crisis overleven. Ook al is onze steun en hulp een druppel in de grote zee. Toch helpen we hiermee een 3tal gezinnen en hun kinderen, al een aantal jaren en hiermee hebben we al veel bereikt. Hopelijk snel de datum van de opening van de scholen. Alles voor een betere toekomst