24 mei 2021 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 24 mei 2021 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

24 mei 2021

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

24 Mei 2021 | Nederland, Eindhoven

Het verhaal achter het intervieuw

Joris is nog steeds druk bezig met solliciteren. Door de covid zijn alle hotels al 1,5 jaar gesloten. Hij heeft in die tijd zijn 1e salaris gekregen en daarna ging het hotel dicht. Joris heeft nooit zijn energie verloren en blijft altijd om zich heen kijken voor uitdagingen.

Er kwam een sollicitatie op zijn pad die hij niet wilde zeggen tegen mij, totdat er meer duidelijkheid was. Maar zijn laptop moest naar de reparateur want hij kon zijn belangrijke papieren niet versturen. Het werd gedaan en toen was het afwachten. Nog steeds wilde hij niets vertellen over de inhoud van de vacature.

Er kwam een uitnodiging voor een interview van de vacature en toen had Joris hulp nodig om daarheen te gaan. Hij stuurde me de uitnodiging toe.
Joris had gesolliciteerd bij de Franse ambassade als head agent customer service. De ambassade is gevestigd in Nairobi. Hj mocht op gesprek komen wat een geweldige vooruitgang. Zijn sollicitatie brief was eruit genomen, was opgevallen, geweldig.

Joris had hulp nodig om naar Nairobi te gaan. Er zijn verschillende mogelijkheden om dit te doen vanuit Ukunda. Met een binnenlandse vlucht, met de trein , of met de bus. Hoe langzamer hoe goedkoper.
Toen Joris in 2015 naar Nederland kwam en hiervoor naar de Nederlandse ambassade moest in Nairobi ging hij met de bus. Een lange rit van 24 uur.
Daarna is er door de Chinezen een trein verbinding aangelegd naar Nairobi.
Deze is sinds 5 jaar in gebruik. De treinreis duurt 5 uur. Joris ging deze keer met de trein. Het is niet zoals in Nederland dat je in iedere plaats een stop hebt. Nee alleen vanuit mazeras naar Nairobi. Dus eerst reizen naar mazeras met de motorbike, matatu , ferry, matatu en uiteindelijk de trein.

In Nairobi heeft hij een slaapplaats gezocht. Hij had de vorige nacht niet geslapen want was al vroeg vertrokken en in Nairobi deed hij geen oog dicht van de zenuwen. Hij vertrok de volgende dag met een taxi en was op tijd in pak met stropdas. Hij ontmoette er nog 6 andere sollicitanten.
Hij deed zijn uiterste best en vond het interview heel erg goed met zeer lastige en tricky vragen maar sloeg zich er goed doorheen.

Door onze sponsoring is Joris naar school geweest en heeft de opening gevolg met als extra de Franse taal erbij.
Het is zo geweldig dat deze job op zijn pad komt.
Na het interview is Joris weer de lange reis terug naar Ukunda begonnen en kwam pas laat in de nacht thuis. Een hele onderneming voor een interview van een uurtje. Maar hij deed het.
Na een paar dagen kreeg hij bericht dat Joris het helaas niet geworden is, maar wel een hele goede indruk heeft achter gelaten. Er was ook een interne sollicitatie bij die een kleine voorsprong had.

Wij zien dit toch als een flink leerproces. Een flinke stap vooruit. Hij is eruit genomen uit alle vele sollicitanten, mocht op gesprek komen en heeft een goede indruk achtergelaten.

Wauw wat zijn wij super trots. En nog iedere dag weer proberen een baan te vinden. De positive energie te hebben om door te gaan. Hij blijft ervoor gaan , zoeken, uitdagingen vinden. Hopelijk trekt ook covid hier voorbij en gaan de deuren weer langzaam open zodat er weer meer mogelijkheden zijn.
Met deze update wil ik graag duidelijk maken dat je nooit het verhaal weet van de inzet van de persoon die er alles aan heeft gedaan om op het sollicitatie gesprek te komen.
Dankbaar dat Joris het uiteindelijk wel gedeeld heeft met ons