8 sept - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 8 sept - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

8 sept

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

08 September 2021 | Nederland, Eindhoven

8 sept 2021

Update kenia

2 maanden geleden stuurde josphat mij een foto en vroeg om hulp. Althans Joris appte me eerst. Josphat derde het zelf nog niet te zeggen omdat ik na mijn eigen operatie erg ziek was geworden.
Josphat had zich verbrand. Flink verbrand. Op zijn bovenbeen door heet water. Doordat josphat in een rolstoel zit kan hij niet direct opzij springen , direct reageren en koelen. De wond was erg groot en lelijk diep.

Ik stuurde hem een bijdrage waardoor er een dokter bij hem kon komen om hem te verzorgen.
De wond is nog steeds bezig met genezen maar gelukkig ziet het er al veel beter uit.

Nog meer nieuws over Josphat.
Er kwamen mensen van de overheid langs in zijn winkeltje in Mazeras vragend over een weegschaal. Die heeft Josphat niet. Hij kon door middel van een brief een weegschaal huren voor een bedrag per maand. Ik vertrouwde het niet maar idd een weegschaal is noodzakelijk om rijst en bonen af te wegen. We hebben hiervoor gespaard en Josphat heeft met hulp van Samuel een weegschaal aangeschaft.
Josphat maakte zich ook druk om Joris en vertelde me dat ook Joris wat extra financiële hulp kon gebruiken. Het leven is op dit moment zeer moeilijk

Joris.......
Die loopt de laatste dagen een beetje met zijn ziel onder zijn arm. Hij loopt vaak langs de beach road op zoek naar uitdagingen en een baan. Maar zoals vele kenianen is hier geen toerisme en geen werk. Josphat en Joris houden me goed op de hoogte van elkaar. Ze zorgen voor elkaar. Het is zo jammer en hopelijk wordt zijn inzet uiteindelijk beloond want dat gun ik Joris wel. Het is leven van dag tot dag.

Toch kan ik het relativeren doordat ze onze hulp hebben. Het nieuws wat we zien uit se wereld om ons heen is verschrikkelijk. Mensen op de vlucht , zinloze oorlogen. Evacuaties wel of niet.
Deze mensen in kenia hebben in ieder geval nog een klein beetje hoop en mogelijkheden.

Bijna 8 jaar dat we deze kleine hulp geven. Maar 8 jaar veel beloond en dankbaar dat het mogelijk is.
Kenia tot snel , we kijken er naar uit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 96050

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: