16 dec 2021 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 16 dec 2021 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

16 dec 2021

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

17 December 2021 | Nederland, Eindhoven

16 dec

Onze laatste daagjes naderen, een aantal dingetjes worden nogmaals goed doorgesproken. De dakreparatie in Mazeras. 2 nieuwe matrassen voor de jongens van Josphat.

Ondanks dat we niet in Mazeras zijn hebben houden we nog steeds dagelijks contact met Josphat
Hij heeft actie ondernomen om te kijken hoe duur 2 nieuwe matrassen zijn. Deze zou hij graag willen voor de jongens.
Doordat ik direct geld kan overmaken op hun telefoonnummer kunnen ze er ook direct over beschikken
De matrassen zijn dan ook na overleg gekocht en ze zijn er erg blij mee. Onze vakantie is ook hun vakantie. Hulp en een beetje extra meer.

In de avond hebben we bij Joris octopus gegeten. Hij zou zo op de vismarkt kunnen werken. Ze weten zo goed hoe ze deze moeten schoonmaken. Behalve toen we iets teveel aant kletsen waren brak hij toch per ongeluk een inktballetje en zaten zijn handen onder de zwarte inkt. Het is goed afwasbaar en de octopus is nog steeds eetbaar. Toch zeer interessant alle uitleg die ik erbij krijg.

Natuurlijk was mijn kleine vriend de kat er ook bij. Ze geven de kat nooit geen rauw vlees. Anders leert de kat rauw vlees te eten en kan het op jacht gaan om de kleine kippen te gaan vangen. De kat is te jong neergezet waar Joris woont en de buurman zou er voor zorgen. Helaas .... Joris weet hoe ik om dieren geef en is gaan zorgen voor de kat.

Op de dag dat we vertrokken uit Mazeras regende het heel erg hard. Vaak gaan er dan mensen naar de rivier in Mazeras om vis te vangen. Deze komt nl door de stoming bovenin het water te liggen. Met netten gaan ze dan het water in en scheppen zo de vis uit het water.
Helaas is er een vreselijk ongeval gebeurd en zijn er 3 jonge kinderen verdronken. 2 slachtoffers zijn een dag erna gevonden en direct begraven. Het andere lichaam is nog steeds vermist.